Mezinárodní šetření TIMSS 2019374 | VÝSLEDKY NA DÍLČÍCH ŠKÁLÁCHPŘÍRODOVĚDATABULKA 4.5 | Průměrné výsledky zemí podle tematických okruhů(TIMSS 2019 – přírodověda, 4. ročník)ZeměPřírodověda celkemPrůměrný výsledek v tematickém okruhuŽivá přírodaNeživá přírodaNauka o ZemiKorejská republika588574607587Rusko567570572554Japonsko562550579559Finsko555558544563Lotyšsko542535553535Norsko (5)539547525547USA539546527539Litva538537547525Anglie537537537533Švédsko537541525547Česká republika534535528536Austrálie533539526527Polsko531534526529Maďarsko529533524531Irsko528528523536Turecko (5)526519538524Chorvatsko524520528523Kanada523532513519Dánsko522526507535Rakousko522523519524Bulharsko521525518514Slovensko521520525513Německo518521518509Nizozemsko518518516521Severní Irsko518520511525Kypr511515511500Španělsko511514503518Itálie510514502507Portugalsko504509496501Nový Zéland503510492503Belgie (vlámská)501500502496Malta496499492491Francie488494477488Chile469478458460Země jsou řazeny sestupně podle celkového výsledku v přírodovědě.Průměrný výsledek země na dané dílčí škále je statisticky významně lepší než její výsledek na celkové škále horší než její výsledek na celkové škálePoznámka: V Norsku a Turecku se šetření TIMSS 2019 účastnili žáci 5. ročníku, neboť lépe vyhovují definici cílové populace.Přírodovědné učivo obsažené v testových úlohách pro žáky 4. ročníku bylo rozděleno do tří tematických okruhů: živá příroda, neživá příroda a nauka o Zemi. Pro každý okruh byla vytvořena samostatná dílčí škála, pomocí které jsou pre-zentovány výsledky žáků v různých oblastech učiva. Průměrné výsledky zemí na dílčích škálách byly porovnány s cel-kovým výsledkem v přírodovědě (tabulka 4.5). Za relativně obtížnější lze označit učivo z neživé přírody, ve kterém