Mezinárodní šetření TIMSS 2019314 | VÝSLEDKY NA DÍLČÍCH ŠKÁLÁCHMATEMATIKATABULKA 4.1 | Průměrné výsledky zemí podle tematických okruhů(TIMSS 2019 – matematika, 4. ročník)ZeměMatematika celkemPrůměrný výsledek v tematickém okruhuČíslaGeometrieDataKorejská republika600593608602Japonsko593586601606Rusko567567571560Severní Irsko566572556564Anglie556559545565Irsko548555540543Lotyšsko546547548542Norsko (5)543540546547Litva542538543545Rakousko539542542528Nizozemsko538533537549USA535542520533Česká republika533536540518Belgie (vlámská)532526551527Finsko532528538534Kypr532538526524Dánsko525518536525Portugalsko525524520528Maďarsko523531519508Turecko (5)523525527510Německo521517531515Švédsko521517521527Polsko520513529524Austrálie516506516534Bulharsko515521522490Itálie515522510498Kanada512505511523Slovensko510512506506Chorvatsko509512518494Malta509512497512Španělsko502506494499Nový Zéland487478481504Francie485480498476Země jsou řazeny sestupně podle celkového výsledku v matematice.Průměrný výsledek země na dané dílčí škále je statisticky významně lepší než její výsledek na celkové škále horší než její výsledek na celkové škálePoznámka: V Norsku a Turecku se šetření TIMSS 2019 účastnili žáci 5. ročníku, neboť lépe vyhovují definici cílové populace.Matematické učivo zařazené do testů šetření TIMSS 2019 bylo rozděleno do tří tematických okruhů: čísla, měření a geometrie (dále jen geometrie), data. Pro každý okruh byla odvozena vlastní škála výsledků. Průměrné výsledky na dílčích škálách je možné porovnávat s celkovým výsledkem v matematice, pro 33 vybraných zemí je toto porovnání znázorněno v tabulce 4.1.