Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 121/121 4.3 ŠPZ provádí evaluaci činnosti zařízení, zaměřenou na kvalitu poskytovaných poradenských služeb a jejich efektivitu s ohledem na zájem klienta. Popis kritéria ŠPZ má nastavené mechanismy, kterými pravidelně a systematicky zjišťuje efektivitu poskytovaných služeb. K podrobnému vyhodnocování své práce využívá i hodnocení ze strany klientů, jejich škol a rodin a v závislosti na něm případně mění zavedené procesy a postupy poradenské služby tak, aby byly v zájmu klientů a jejich potřeb. 4.4 Poradenští pracovníci ŠPZ respektují osobnost klienta, v souladu s legislativními požadavky nakládají s osobními a citlivými daty a dbají na ochranu soukromí klienta jeho rodiny. Popis kritéria Zásada nestrannosti a respektu v přístupu ke klientovi je pro pracovníka ŠPZ vnitřní normou. Nepřipouští jakoukoliv diskriminaci klienta, například z důvodů zdravotních, národnostních, etnických či z důvodu sociálního statusu klienta. Volí při poskytování poradenských služeb cíleně a promyšleně takové postupy, které nepůsobí klientovi újmu ve fyzické, psychické ani sociální oblasti. Při své práci zásadně dodržuje právo na ochranu osobních a citlivých dat souvisejících s klienty a jejich rodinami. Při konzultaci případu s kolegy z jiných zařízení zachovává anonymitu údajů a dat, které by mohly vést k identifikaci klienta, a případ řeší v obecné rovině.