Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 118/121 2.4 Vedení ŠPZ cíleně pečuje o udržování a rozvoj prostorových a materiálních podmínek ŠPZ. Popis kritéria ŠPZ ve spolupráci se zřizovatelem aktivně zajišťuje vhodné prostory pro výkon poradenské činnosti (individuální i skupinové) a disponuje dostatečným sociálním zázemím pro klienty i pracovníky ŠPZ. Je vybaveno v dostatečném množství výpočetní technikou s internetovým připojením a s možností sdílení dat uvnitř organizace. Díky vybavení mobilními telefony mohou pracovníci ŠPZ komunikovat s klienty v pracovní době i v případě, že nejsou na pracovišti. ŠPZ je vybaveno standardizovanými i nestandardizovanými diagnostickými nástroji a odborní pracovníci jsou proškoleni v jejich používání z důvodu zajištění validity jejich závěrů, které jsou podkladem pro stanovení potřebných doporučení. Disponuje funkčním systémem pro evidenci klientů a pro dokumentaci s nimi spojenou. Vybavení pracoviště umožňuje bezpečné uložení a uzamčení osobních spisů klientů. Klientům ŠPZ jsou na požádání zapůjčovány kompenzační pomůcky či odborná literatura v případě dostatečné vybavenosti ŠPZ. ŠPZ je vzhledem ke své velikosti, počtu klientů a rozsáhlosti regionu, v kterém působí, vybaveno dostatečným množstvím služebních automobilů. V případě, že SPC působí v rámci školy, vedení školy upřednostňuje využití služebního automobilu ve prospěch klientů před parciálními zájmy vedení školy. 2.5 Vedení ŠPZ klade důraz na vlastní profesní rozvoj. Popis kritéria Vedení ŠPZ plánovitě a systematicky rozvíjí své odborné schopnosti a manažerské dovednosti, získané znalosti a dovednosti systematicky uplatňuje při řízení, kontrolní činnosti a zajištění kvalitního poskytování poradenských služeb. 3 Pracovníci ŠPZ Kvalitní poradenské služby zajistí profesionální tým odborných pracovníků. Kvalitní poradenské služby zajišťují odborní pracovníci, kteří jsou kvalifikovaní, profesně zdatní, zodpovědní, při jednání s klienty jsou empatičtí, řídí se zájmy klienta a objektivními možnostmi pro jejich naplňování. Jsou otevření výměně zkušeností, konstruktivně spolupracují s kolegy. Soustavně se vzdělávají, udržují si přehled o novinkách v oboru, mají kvalitní znalosti o aktuálních legislativních normách, které umějí aplikovat v praxi. 3.1 Poradenští pracovníci ŠPZ splňují požadovanou kvalifikaci a poradenské služby poskytují profesionálně a na vysoké odborné úrovni. Popis kritéria Všichni pracovníci ŠPZ splňují požadavky na odbornou kvalifikaci dle zákona, tuto odbornost, stejně jako další zákonné požadavky, mohou doložit příslušnými doklady. Z dostupné dokumentace ŠPZ, vystupování pracovníků ŠPZ směrem ke klientům po dobu inspekční činnosti je zřejmé, že odbornost pracovníků se kladně odráží ve vysoké kvalitě poskytovaných služeb. Ke své práci přistupují profesionálně, jsou dlouhodobě schopni vést s klienty, jejich