Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 98/121 2.3 Vedení střediska usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro zájmové vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími středisky a účinně podporuje začínající pedagogy. Popis kritéria Vedení střediska provádí systematické hodnocení práce pedagogů na všech místech poskytovaného vzdělávání a poskytuje jim pravidelně užitečnou zpětnou vazbu k jejich práci. Na základě hodnocení plánuje spolu s pedagogy jejich další profesní rozvoj. Vedení střediska úspěšně motivuje pedagogy k sebehodnocení a ke vzájemnému poskytování užitečné zpětné vazby. Aktivně a účinně podněcuje profesní rozvoj pedagogů rozmanitými efektivními formami a vytváří podmínky pro jejich realizaci. Středisko cíleně podporuje rozvoj pedagogických schopností začínajících pedagogů. Aktivně přistupuje k zajištění odborné kvalifikovanosti pedagogů (zejména těch vykonávajících dílčí přímou pedagogickou činnost). 2.4 Vedení střediska usiluje o optimální materiální a prostorové podmínky zájmového vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání. Popis kritéria Vedení střediska systematicky vyhodnocuje stav materiálních a prostorových podmínek pro vzdělávání. V souladu s koncepcí rozvoje střediska a ve spolupráci se zřizovatelem a dalšími partnery aktivně zajišťuje takový stav materiálních a prostorových podmínek na všech místech poskytovaného vzdělávání, který umožní vzdělávání každému účastníkovi podle jeho individuálních vzdělávacích potřeb. Vedení střediska aktivně usiluje o udržení dobrého technického stavu střediska, materiálních a prostorových podmínek vzdělávání a jejich průběžné zkvalitňování. 2.5 Vedení střediska klade důraz na vlastní profesní rozvoj. Popis kritéria Vedení střediska má plán vlastního manažerského a pedagogického rozvoje, který dlouhodobě realizuje a který má efektivní dopad na kvalitu řízení střediska. Jeho součástí jsou aktivity spojené s výměnou zkušeností na jiných střediscích podobného typu. 3 Kvalita pedagogického sboru Kvalitní středisko tvoří kvalitní pedagogové. Kvalitní vzdělávání se odehrává především v kontaktu účastníků s pedagogy. Jádrem kvalitního střediska jsou kvalitní pedagogové – kvalifikovaní, profesně zdatní, přistupující k účastníkům s respektem, vstřícní, profesionálně vystupující, podporující rozvoj odpovědnosti u účastníků, uvědomující si vlastní odpovědnost, otevření výměně zkušeností, konstruktivně spolupracující s kolegy a soustavně rozvíjející vlastní vzdělání, rozhled a schopnosti. Smyslem kritérií v této oblasti je hodnocení této důležité stránky kvalitního střediska.