Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 85/121 zdrojů, které odrážejí etnickou, sociokulturní a jinou rozmanitost žáků a rodin zastoupených ve školní družině. Školní družina systematicky používá nástroje zaměřené na vzájemné poznávání a posilování sociálních a personálních dovedností. Školní družina zapojuje všechny žáky do akcí a aktivit, které organizuje, a v případě potřeby poskytuje žákům zvláštní podporu, která zapojení umožní. Charakteristika prostředí, v němž školní družina pracuje Kvalitní vzdělávání vyžaduje odpovídající materiální i finanční podmínky. Spravedlivé hodnocení zohledňuje podmínky, které školní družina nemůže ovlivnit. Charakteristika regionu – demografická a sociálně-ekonomická, atraktivita regionu a dostupnost kvalitních pedagogů Materiální podmínky Finanční podmínky Složení žáků školní družiny Informace o prostředí, v němž školní družina pracuje, nemají postavení kritérií hodnocení školní družiny. Ve výstupech inspekční činnosti slouží pouze k popisu konkrétního prostředí a kontextu, v němž školní družina pracuje. Umožňují však srovnání se statistickými charakteristikami stejných indikátorů v celém souboru školních družin v ČR a jsou důležitým signálem pro zřizovatele při jejich rozhodování o naplnění předpokladů pro kvalitní vzdělávání v dané školní družině.