Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 83/121 vzdělávací cíle, formulovali očekávání od vlastní práce a ve vazbě na tyto stanovené cíle a očekávání prováděli sebehodnocení a vzájemné hodnocení. 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků. Popis kritéria Pedagogové nabízejí žákům aktivity, které posilují jejich pozitivní sebepojetí a sebevědomí, psychickou zdatnost a odolnost. Vyjadřují očekávání, že všichni žáci jsou schopni dosahovat dobrých výsledků, podporují žáky v této víře a jsou připraveni vynaložit úsilí pro podporu každého žáka. Užívají výchovně-vzdělávacích strategií, které pomáhají žákům vytvářet pozitivní vztahy a učit se vzájemně spolupracovat, respektovat druhé, vyjednávat, přijímat a uzavírat kompromisy. 5 Vzdělávací výsledky žáků Kvalitní školní družina umožňuje každému žákovi maximální rozvoj odpovídající jeho možnostem. Cílem kritérií v této oblasti je zhodnocení výsledků zájmového vzdělávání školní družiny. Velmi důležité je, aby školní družina byla schopna systematicky zjišťovat objektivní informace o kvalitě svého zájmového vzdělávání, dokázala přijímat a v praxi realizovat smysluplná opatření ke zvyšování kvality poskytovaného vzdělávání na individuální i skupinové úrovni. Nezbytným předpokladem pro kvalitní vzdělávání ve školní družině je schopnost zajistit, aby výsledky žáků odpovídaly požadavkům realizovaných vzdělávacích programů. 5.1 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů. Popis kritéria Dosahované výsledky zájmového vzdělávání žáků jsou dlouhodobě v souladu s požadovanými cíli ŠVP. Tento soulad umí školní družina doložit a v průběhu vzdělávání je schopna ho i prokázat. Žákům, kteří nedosahují očekávaných výsledků vzdělávání, poskytuje školní družina efektivní podporu za účelem jejich dosažení. 5.2 Žáci jsou ve školní družině motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty. Popis kritéria Školní družina má zavedený účinný systém podpory motivace žáků k zájmovému vzdělávání a k dosahování úspěšnosti ve vzdělávání. Vedením školní družiny a pedagogy jsou i ve spolupráci se sociálními partnery cíleně rozvíjeny aktivity zaměřené na sociální, občanský a osobnostní rozvoj žáků, žáci jsou ve školní družině schopni získané kompetence v průběhu vzdělávání prokázat.