Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 63/121 problémově a projektově zaměřeného učení, poznatků z nejnovějšího výzkumu nebo trendů a odkazů na obě perspektivy – praxi i akademické prostředí. Budují u studentů motivaci k učení, rozvíjejí všechny okruhy vzdělávacích cílů (tj. znalosti, odborné dovednosti i obecné způsobilosti) a podněcují studenty ke kritickému myšlení. Na studenty kladou přiměřené a srozumitelné požadavky, seznamují studenty se vzdělávacími cíli a vedou je k vlastnímu vyhodnocování jejich dosahování. Odborná praxe anebo jiné formy nabytí pracovní zkušenosti slouží svým začleněním, cíli a pojetím reflexi teorie v praktických souvislostech. Rozsah práce a povinností studentů je vyjádřen pomocí kreditového systému kompatibilního s Evropským systémem transferu kreditů (ECTS) v souladu s platnými evropskými směrnicemi. 4.2 Pedagogové využívají vhodné spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů profesního odborného vzdělání. Popis kritéria Pedagogové volí formy a metody výuky tak, aby odpovídaly stanoveným výukovým cílům, a podněcují pozitivní kulturu studia a práce podporující účinné učení. Teoretická i praktická příprava je pro studenty srozumitelná a dobře organizačně zvládnutá. Je v ní účelně zastoupena individuální práce studentů, spolupráce v menších skupinách a společná práce celé studijní skupiny. Pedagogové nabízejí studentům aktivity a metody učení podporující přímou profesní zkušenost, kritické myšlení, experimentování, tvořivost, autonomii a iniciativu. Využívají metod, jimiž se studenti učí aplikovat teoretické i praktické poznatky v každodenním životě a v reálných profesních situacích, včetně metod aktivního, kooperativního a samostatného učení. Trvale rozvíjejí schopnost studentů účelně využívat různé informační zdroje a dovednosti potřebné pro úspěšné uplatnění v moderní společnosti. Formativní i sumativní hodnocení odrážejí charakter a metodiku specifického prostředí profesně zaměřeného terciárního vzdělávání a zohledňují komplexní naplnění stanovených výstupů z učení. 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého studenta a při plánování a realizaci výuky zohledňují individuální potřeby studentů. Popis kritéria Pedagogové systematicky sledují a zaznamenávají vývoj, procesy učení a učební výsledky každého studenta, pravidelně jim poskytují zpětnou vazbu k jejich práci. K dalšímu pokroku v učení nabízejí studentům aktivity, které jsou nejvhodnější z hlediska jejich profesního uplatnění (např. učení založené na simulaci, na scénářích, problémově orientované), ale i případného dalšího vzdělávání, včetně vysokoškolského studia. Vedou studenty k tomu, aby si stanovovali reálné vzdělávací cíle, formulovali očekávání od vlastní práce a ve vazbě na tyto stanovené cíle a očekávání prováděli sebehodnocení a vzájemné hodnocení při zvolené vhodné formě. 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj studentů. Popis kritéria Pedagogové nabízejí studentům aktivity, které podporují jejich realistické sebepoznání, pozitivní sebepojetí a sebevědomí, ale i schopnost plánování a konání samostatné práce a spolupráce v týmu. Vyjadřují očekávání, že všichni studenti jsou schopni dosahovat dobrých výsledků, podporují studenty v této víře a jsou připraveni vynaložit úsilí pro podporu každého