Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 62/121 od studentů, absolventů, představitelů spolupracujících odborných pracovišť i pedagogů. Vzniklé problémy jsou systematicky řešeny, týmová spolupráce je efektivní. 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti. Popis kritéria Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanských kompetencí studentů tím, že je zapojují do rozhodování o věcech, které se jich týkají, a poskytují jim příležitost vyjádřit vlastní názor. Svým přístupem ke studentům podporují rozvoj jejich odpovědnosti, samostatnosti, sebekontroly i schopnosti dalšího učení a plánování osobního rozvoje. Svým osobním chováním projevují pedagogové demokratické smýšlení. 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. Popis kritéria Pedagogové svoji práci pravidelně vyhodnocují. Jsou aktivní v přístupu ke svému profesnímu rozvoji. Pravidelně a plánovitě se účastní kurzů a seminářů k rozšíření či prohloubení svého vzdělání a odborných dovedností. Účelně využívají i samostudia a rozmanitých efektivních forem sdílení zkušeností. Zajímají se o nové trendy v mezinárodním měřítku a získané poznatky efektivně uplatňují ve výuce. 4 Výuka Kvalitní vzdělávání směřující k dobrým vzdělávacím výsledkům všech studentů je základem kvalitní školy. Smyslem naplňování kritérií v oblasti „výuka“ je implementace principů výuky, které v maximální možné míře přizpůsobují volbu výukových cílů, prostředků a metod individuálním schopnostem studentů a vedou k harmonickému rozvoji vědomostí, dovedností i postojů studentů na bázi kritického sebehodnocení vlastního výsledku. Zásadním předpokladem pro realizaci takové výuky je přesvědčení pedagogů o možnosti osobnostního, vědomostního i odborného rozvoje každého studenta bez ohledu na jeho aktuální pozici na cestě ke vzdělávacím cílům. Klíčovým prostředkem k vytváření vztahu studentů k učení je vysvětlování souvislostí vyučovaného s reálnými situacemi každodenního života a v maximální možné a vhodné míře i zahrnování takových výukových situací a úkolů, v nichž studenti tyto situace sami rozpoznávají a využívají. 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a s potřebami studentů a jejich budoucího uplatnění; obsah studia spojuje produktivně teoretické základy s profesní praxí pomocí problémově a projektově zaměřeného učení. Popis kritéria Pedagogové promýšlejí, připravují a realizují výuku v souladu s kurikulárními dokumenty (především s akreditovaným vzdělávacím programem), na základě dosavadních znalostí a zkušeností studentů i absolventů, s efektivním propojením nezbytného teoretického základu se specifickými potřebami jeho aplikace v profesní praxi pomocí příkladů, případových studií,