Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 60/121 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, studenty i vzájemné vztahy mezi pedagogy a studenty a o vzájemnou spolupráci všech aktérů. Popis kritéria Vedení školy aktivně vytváří pozitivní klima, které podporuje vzdělávání každého studenta. Vlastní prostředí školy, studijní prostředí včetně pracovišť pro praktickou přípravu napomáhají pozitivnímu klimatu, práci studentů a přípravě na výkon povolání v reálné praxi. Studenti školy jsou respektováni a dodržují pravidla, na jejichž formulování mají možnost se podílet. Pedagogové se aktivně účastní na rozvoji školy. Vedení školy vytváří podmínky pro efektivní rozvoj pedagogické spolupráce včetně podpory mezipředmětových vazeb. Nástroje ke sledování a vyhodnocování školního klimatu jsou užívány tak, aby napomáhaly jeho zlepšování. 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy. Popis kritéria Vedení školy provádí systematické hodnocení práce pedagogů v rámci srozumitelně stanovených povinností a zodpovědností, poskytuje jim pravidelně zpětnou vazbu k jejich práci. Na základě hodnocení plánuje spolu s pedagogy a dalšími pracovníky jejich další profesní rozvoj. Vedení školy motivuje pedagogy k sebehodnocení a vzájemnému hodnocení. Podporuje jejich profesní rozvoj rozmanitými efektivními formami, například koučingem, mentoringem, stážemi pedagogů mimo školu na pracovištích zaměstnavatelů. Škola cíleně podporuje rozvoj pedagogických dovedností začínajících a externích pedagogů, pro něž má zpracovaný odpovídající adaptační program. Vedení a pedagogové spolu vedou dialog, včetně pravidelného, systematického hodnocení spokojenosti pedagogů a dalších pracovníků školy. 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání. Popis kritéria Vedení školy systematicky vyhodnocuje stav materiálních podmínek pro vzdělávání. V souladu s koncepcí rozvoje školy a ve spolupráci se zřizovatelem, případně i dalšími partnery z praxe, aktivně zajišťuje takový stav materiálních podmínek, který umožňuje vzdělávání každému motivovanému studentovi podle cílů, požadavků a formy vzdělávacího programu a jeho individuálních vzdělávacích potřeb včetně podmínek pro rozvoj obecných způsobilostí a přístupu k samostatnému výkonu povolání. Vedení školy aktivně usiluje o udržení dobrého technického stavu školy, materiálních podmínek vzdělávání, včetně odpovídajícího zabezpečení studijní literatury, pomůcek a podpor, nezbytných vzhledem k cílům a dané formě studia, a o jejich průběžné zkvalitňování.