Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 59/121 jasná opatření k prevenci všech forem rizikového chování. Průběžně sleduje případné signály všech forem rizikového chování, má jasná pravidla postupu v případě rizikového chování a bez zbytečného odkladu je efektivně uplatňuje. Škola vytváří podmínky pro psychohygienu studentů i pedagogů, zdravý životní styl a další případné formy podpory příjemného a zdravého prostředí ve škole. 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery. Popis kritéria Škola systematicky podporuje sounáležitost s regionem, krajem a komunitou, kde sídlí. Účinně spolupracuje se zřizovatelem. Škola systematicky spolupracuje s důležitými profesními a sociálními partnery. Cíleně a oboustranně spolupracuje s relevantními partnery zajišťujícími rozvoj praktických dovedností studentů, především s partnery zajišťujícími praktickou výuku studentů. Škola v rámci reálných možností navazuje partnerství se školami doma a v zahraničí a efektivně využívá výsledky spolupráce ke zkvalitňování činnosti školy. Škola podporuje aktivní zapojení studentů a pedagogů do národních a mezinárodních projektů. Aktivně rozvíjí spolupráci s relevantními odbornými pracovišti a pracovišti budoucího uplatnění studentů. 2 Pedagogické vedení školy Ředitel kvalitní školy je vůdčí osobností pedagogického procesu. Kritéria v této oblasti kladou důraz na aktivitu vedení školy. Právě přístup vedení školy v oblasti řízení pedagogických procesů je klíčový pro kvalitu vzdělání, které škola poskytuje. Důraz je na všech třech základních činnostech: realizaci opatření a jejich řízení, monitorování a vyhodnocování i následném přijímání opatření. Nezbytnou součástí pedagogického vedení je také vytváření zdravého školního klimatu, zajištění a rozvoj kvalitního pedagogického sboru, ale i zajištění materiálních podmínek pro vzdělávání. Nutným předpokladem kvalitního pedagogického vedení školy je vlastní profesní rozvoj členů vedení školy. 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření. Popis kritéria Vedení školy aktivně řídí pedagogické procesy na úrovni školy s ohledem na charakter profesního vzdělávání. Podněcuje pedagogický rozvoj školy v souladu s koncepcí rozvoje školy. Pravidelně vyhodnocuje stav ve všech důležitých oblastech pedagogických procesů, ale i v oblasti řízení školy. Systém autoevaluace školy je promyšlený se zapojením všech relevantních skupin včetně studentů, absolventů a představitelů praxe. Procesy řízení i vyhodnocování jsou prováděny efektivně tak, aby napomáhaly zkvalitňování vzdělávání každého studenta. Účinnost zaváděných opatření ke zlepšení stavu je pravidelně vyhodnocována. Při řízení vedení školy respektuje všechny relevantní právní předpisy.