Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 19/121 2.2 Vedení ŠPZ aktivně vytváří důstojné podmínky pro poskytování poradenských služeb – pečuje o vztahy mezi pracovníky ŠPZ a o vzájemné vztahy a spolupráci všech aktérů (klienti, školy, zákonní zástupci, spolupracující organizace). .................................................................................................................... 117 2.3 Vedení ŠPZ vytváří všem odborným pracovníkům podmínky pro výkon jejich práce a jejich profesní rozvoj a účinně podporuje začínající pracovníky ŠPZ. 117 2.4 Vedení ŠPZ cíleně pečuje o udržování a rozvoj prostorových a materiálních podmínek ŠPZ. ....................................................................................... 118 2.5 Vedení ŠPZ klade důraz na vlastní profesní rozvoj. ............................................ 118 3 Pracovníci ŠPZ .......................................................................................................... 118 3.1 Poradenští pracovníci ŠPZ splňují požadovanou kvalifikaci a poradenské služby poskytují profesionálně a na vysoké odborné úrovni. ........................................ 118 3.2 Poradenští pracovníci ŠPZ důsledně uplatňují při komunikaci s klienty, zákonnými zástupci a kolegy vstřícný, respektující přístup. .......................................... 119 3.3 Poradenští pracovníci ŠPZ mezi sebou spolupracují, respektují odbornost kolegů, spolupracují s dalšími ŠPZ, vytváří na pracovišti příjemné pracovní klima. .............................................................................................................................. 119 3.4 Poradenští pracovníci ŠPZ aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. ............................................................................................................................ 119 4 Průběh poskytování poradenské služby .................................................................. 120 4.1 Poradenští pracovníci ŠPZ při diagnostice využívají adekvátní diagnostické nástroje. ..................................................................................................... 120 4.2 Poradenští pracovníci ŠPZ vedou o své činnosti předepsanou dokumentaci a dodržují předepsané termíny. ...................................................................................... 120 4.3 ŠPZ provádí evaluaci činnosti zařízení, zaměřenou na kvalitu poskytovaných poradenských služeb a jejich efektivitu s ohledem na zájem klienta. ............................................................................................................................ 121 4.4 Poradenští pracovníci ŠPZ respektují osobnost klienta, v souladu s legislativními požadavky nakládají s osobními a citlivými daty a dbají na ochranu soukromí klienta jeho rodiny. ........................................................................... 121