Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 18/121 4 Výchova a vzdělávání ................................................................................................ 110 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech zařízení a potřebami dětí. ......................................................................... 110 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů. ....................................................................................... 110 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého dítěte a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby dětí. ......................... 110 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj dětí. ........ 111 5 Vzdělávací výsledky dětí ........................................................................................... 111 5.1 Zařízení soustavně získává informace o posunech výsledků každého dítěte ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními. ...................................................................................................................... 111 5.2 Výsledky vzdělávání dětí odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů. ................................................................................................. 112 5.3 Děti jsou motivovány k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty. .............................................................. 112 5.4 Zařízení sleduje a vyhodnocuje úspěšnost dětí v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání. ..................................................................................... 112 6 Podpora dětí při vzdělávání (rovné příležitosti) ..................................................... 112 6.1 Zařízení poskytuje účinnou podporu všem dětem s potřebou podpůrných opatření. .......................................................................................................................... 113 6.2 Zařízení věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji dětí, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádné dítě nebylo vyčleňováno z kolektivu. .................................................................................... 113 Kritéria hodnocení podmínek a průběhu poskytovaných poradenských služeb Modifikace pro školská poradenská zařízení (dále jen „ŠPZ“) ....................................... 115 1 Koncepce a rámec ŠPZ ............................................................................................. 115 1.1 ŠPZ má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které její pracovníci sdílejí a naplňují. .......................................................................................... 115 1.2 ŠPZ funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (pracovníci ŠPZ, klienti). ...................................................... 116 1.3 ŠPZ spolupracuje s vnějšími partnery takovým způsobem, který naplňuje potřeby vzdělávání a osobnostní rozvoj jejich klientů. Spolupráci využívá k vlastnímu rozvoji a zkvalitňování činnosti.................................................................. 116 2 Vedení ŠPZ ................................................................................................................. 116 2.1 Vedení ŠPZ aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci ŠPZ a přijímá účinná opatření. ............................................................................................... 116