Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 16/121 3 Kvalita pedagogického sboru ..................................................................................... 98 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně. .......................................................................................... 99 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s účastníky, rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup. ........................................................................................... 99 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu. ............................................................................................................... 99 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti. .................................................................................................................. 99 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. .............................. 99 4 Zájmové vzdělávání ................................................................................................... 100 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech střediska a potřebami účastníků. .............................................................. 100 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů. ....................................................................................... 100 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého účastníka a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby účastníků. ....... 100 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj účastníků. ........................................................................................................................ 101 5 Vzdělávací výsledky účastníků ................................................................................. 101 5.1 Středisko soustavně získává informace o posunech výsledků každého účastníka ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními. ............................................................................................ 101 5.2 Výsledky vzdělávání účastníků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů. ................................................................................................. 102 5.3 Účastníci střediska jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty. .............................. 102 5.4 Středisko sleduje a vyhodnocuje úspěšnost účastníků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání. ...................................................... 102 6 Podpora účastníků při vzdělávání (rovné příležitosti) ........................................... 102 6.1 Středisko vytváří každému účastníkovi a jeho rodině rovné příležitosti k zájmovému vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby. ......................................................................................... 103 6.2 Středisko volného času poskytuje účinnou podporu všem účastníkům s potřebou podpůrných opatření. .................................................................................... 103