Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 15/121 5.2 Výsledky výchovy a vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů. .......................................................................................... 92 5.3 Žáci jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty. ................................................................ 93 6 Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) ..................................................... 93 6.1 Domov mládeže vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby. ........................................................................................................... 93 6.2 Domov mládeže poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření. ........................................................................................................ 94 6.3 Domov mládeže věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu. ................................................................................... 94 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Modifikace pro střediska volného času (dále jen „střediska“) ...................................................................... 95 1 Koncepce a rámec střediska volného času ................................................................ 95 1.1 Středisko má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují. .......................................................................................... 95 1.2 Středisko má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje střediska; jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče. ............................. 96 1.3 Středisko funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu střediska. ................................................................................................................ 96 1.4 Středisko je vstřícné a bezpečné místo pro účastníky, jejich rodiče i pedagogy. ....................................................................................................................... 96 1.5 Středisko spolupracuje s vnějšími partnery. .......................................................... 96 2 Pedagogické vedení střediska ..................................................................................... 97 2.1 Vedení střediska aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci střediska a přijímá účinná opatření. .................................................................................. 97 2.2 Vedení střediska aktivně vytváří zdravé klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, účastníky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a účastníky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů. ........................................................................... 97 2.3 Vedení střediska usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro zájmové vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími středisky a účinně podporuje začínající pedagogy. ......................... 98 2.4 Vedení střediska usiluje o optimální materiální a prostorové podmínky zájmového vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání. .............................................. 98 2.5 Vedení střediska klade důraz na vlastní profesní rozvoj........................................ 98