Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 14/121 1.4 Domov mládeže je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy. ....................................................................................................................... 87 1.5 Domov mládeže spolupracuje s vnějšími partnery. ............................................... 87 2 Pedagogické vedení domova mládeže ........................................................................ 88 2.1 Vedení domova mládeže aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci domova mládeže a přijímá účinná opatření. ................................... 88 2.2 Vedení domova mládeže aktivně vytváří zdravé klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy, žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů. ........................................................................... 88 2.3 Vedení domova mládeže usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro výchovu a vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími domovy mládeže a účinně podporuje začínající pedagogy. ......................................................................................................... 89 2.4 Vedení domova mládeže usiluje o optimální prostorové a materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání. ............................................... 89 2.5 Vedení domova mládeže klade důraz na vlastní profesní rozvoj........................... 89 3 Kvalita pedagogického sboru ..................................................................................... 89 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně. .......................................................................................... 90 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky, rodiči i kolegy vstřícný, respektující přístup. ........................................................................................... 90 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu. ............................................................................................................... 90 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti. .................................................................................................................. 90 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. .............................. 90 4 Výchova a vzdělávání .................................................................................................. 91 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech domova mládeže a potřebami žáků. ........................................................... 91 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů. ......................................................................................... 91 4.3 Pedagogové systematicky sledují výchovný a vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby žáků. ......... 91 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků.......... 92 5 Vzdělávací výsledky žáků ........................................................................................... 92 5.1 Domov mládeže soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech výchovných a vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními. ............................................................................. 92