Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 13/121 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti. .................................................................................................................. 81 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. .............................. 81 4 Zájmové vzdělávání ..................................................................................................... 82 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školní družiny a potřebami žáků. ............................................................... 82 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů. ......................................................................................... 82 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby žáků. ......................... 82 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků.......... 83 5 Vzdělávací výsledky žáků ........................................................................................... 83 5.1 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů. ................................................................................................... 83 5.2 Žáci jsou ve školní družině motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty. ................................ 83 6 Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) ..................................................... 84 6.1 Školní družina vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby. ........................................................................................................... 84 6.2 Školní družina poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření. ........................................................................................................ 84 6.3 Školní družina věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu. ................................................................................... 84 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Modifikace pro domovy mládeže, domovy mládeže se školou a internáty (dále jen „domovy mládeže“) ................................................................................................................................. 86 1 Koncepce a rámec domova mládeže .......................................................................... 86 1.1 Domov mládeže má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují. ................................................................... 86 1.2 Domov mládeže má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje domova mládeže; jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy, rodiče i další partnery. ...................................................................................................... 87 1.3 Domov mládeže funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu domova mládeže. ............................................................................ 87