Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 12/121 6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření. ............................................................................................................................ 75 6.3 Škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu. .......................................................................................... 75 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Modifikace pro školní družiny a školní kluby (dále jen „školní družiny“) ................................................. 77 1 Koncepce a rámec školní družiny .............................................................................. 77 1.1 Školní družina má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují. ................................................................................. 77 1.2 Školní družina má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školní družiny; jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče. ............................................................................................................................. 78 1.3 Školní družina funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školní družiny. .................................................................................................. 78 1.4 Školní družina je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy. ....................................................................................................................... 78 1.5 Školní družina spolupracuje s vnějšími partnery. .................................................. 78 2 Pedagogické vedení školní družiny ............................................................................ 79 2.1 Vedení školní družiny aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školní družiny a přijímá účinná opatření. ................................................................ 79 2.2 Vedení školní družiny aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů. ................................................................ 79 2.3 Vedení školní družiny usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy. .......................... 80 2.4 Vedení školní družiny usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání. ................................................................................... 80 2.5 Vedení školní družiny klade důraz na vlastní profesní rozvoj. .............................. 80 3 Kvalita pedagogického sboru ..................................................................................... 80 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně. .......................................................................................... 80 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky, rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup. ........................................................................................... 81 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu. ............................................................................................................... 81