Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 11/121 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání. ................................................................................................. 70 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj. ............................................ 70 2.6 Vedení školy usiluje o to, aby výuka ve všech oborech a předmětech byla vyučována kvalifikovaně plně v souladu s odbornou kvalifikací pedagogů. ................... 70 3 Kvalita pedagogického sboru ..................................................................................... 71 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně. .......................................................................................... 71 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky, rodiči i kolegy vstřícný, respektující přístup. ........................................................................................... 71 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu. ............................................................................................................... 71 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti. .................................................................................................................. 71 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. .............................. 72 4 Výuka ............................................................................................................................ 72 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a potřebami žáků. ............................................................................. 72 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů. ......................................................................................... 72 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci výuky zohledňují individuální potřeby žáků. ................................. 72 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků.......... 73 5 Vzdělávací výsledky žáků ........................................................................................... 73 5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními. ........................................................................................................................ 73 5.2 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů. ................................................................................................... 74 5.3 Žáci školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty. .................................................. 74 5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost žáků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání. ....................................................................................... 74 6 Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) ..................................................... 74 6.1 Škola vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby. ............................................................................................................................. 75