Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 10/121 5.2 Výsledky vzdělávání studentů odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů. ................................................................................................... 64 5.3 Studenti školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty. .................................................. 65 5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost studentů v průběhu, při ukončování studia a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání. ....................................................................................... 65 6 Podpora studentů při vzdělávání (rovné příležitosti) .............................................. 65 6.1 Škola vytváří každému studentovi rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status. .............................................................................................. 65 6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem studentům s potřebou podpůrných opatření. ............................................................................................................................ 66 6.3 Škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji studentů, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádný student nebyl vyčleňován z kolektivu studijní skupiny. ............................................................... 66 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Modifikace pro základní umělecké vzdělávání ............................................................................................... 67 1 Koncepce a rámec školy .............................................................................................. 67 1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují. .......................................................................................... 67 1.2 Základní umělecká škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče. .......................................................... 68 1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy. ..................................................................................................................... 68 1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy. ................ 68 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery. ................................................................ 68 2 Pedagogické vedení školy ............................................................................................ 69 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy, přijímá účinná opatření. ......................................................................................... 69 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a žáky a jejich zákonnými zástupci a o vzájemnou spolupráci všech aktérů. ............................................................. 69 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy. ............................................ 70