Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 9/121 2 Pedagogické vedení školy ............................................................................................ 59 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření. ....................................................................................... 59 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, studenty i vzájemné vztahy mezi pedagogy a studenty a o vzájemnou spolupráci všech aktérů. ................................................................................................... 60 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy. ............................................ 60 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání. ................................................................................................. 60 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj. ............................................ 61 3 Kvalita pedagogického sboru ..................................................................................... 61 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně. .......................................................................................... 61 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci se studenty a kolegy vstřícný, respektující přístup. ........................................................................................... 61 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu. ............................................................................................................... 61 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti. .................................................................................................................. 62 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. .............................. 62 4 Výuka ............................................................................................................................ 62 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a s potřebami studentů a jejich budoucího uplatnění; obsah studia spojuje produktivně teoretické základy s profesní praxí pomocí problémově a projektově zaměřeného učení. ................................................................... 62 4.2 Pedagogové využívají vhodné spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů profesního odborného vzdělání. ...................................... 63 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého studenta a při plánování a realizaci výuky zohledňují individuální potřeby studentů. ................... 63 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj studentů. ........................................................................................................................... 63 5 Vzdělávací výsledky studentů .................................................................................... 64 5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého studenta ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními. ........................................................................................................................ 64