Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 8/121 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů. .......................................................................................... 52 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci výuky zohledňují individuální potřeby žáků. .................................. 52 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků. ........ 53 5 Vzdělávací výsledky žáků ........................................................................................... 53 5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními. ........................................................................................................................ 53 5.2 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů. .................................................................................................... 54 5.3 Žáci školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty. ................................................... 54 5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost žáků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání. ........................................................................................ 54 6 Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) ..................................................... 54 6.1 Škola vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby. .............................................................................................................................. 55 6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření. ............................................................................................................................. 55 6.3 Škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu. ........................................................................................... 55 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Modifikace pro vyšší odborné vzdělávání ....................................................................................................... 57 1 Koncepce a rámec školy .............................................................................................. 57 1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují. .......................................................................................... 57 1.2 Škola má akreditovaný vzdělávací program, který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s dokumentovanými potřebami pracovního trhu a s trendy profesí; jeho cíle jsou srozumitelné pro studenty, pedagogy i relevantní aktéry. ........................................................................................... 58 1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících zabezpečení kvality a konstruktivní komunikaci všech aktérů a jejich participaci na chodu školy. ................ 58 1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro studenty i pedagogy. ................................ 58 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery. ................................................................ 59