Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 7/121 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Modifikace pro střední vzdělávání – odborné ................................................................................................ 47 1 Koncepce a rámec školy .............................................................................................. 47 1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují. ........................................................................................... 47 1.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy, rodiče i další partnery. ......................................................... 48 1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy. ...................................................................................................................... 48 1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy. ............... 48 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery. ................................................................ 48 2 Pedagogické vedení školy ............................................................................................ 49 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření. ........................................................................................ 49 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů. ............................................................................ 49 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy. ............................................. 50 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání. .................................................................................................. 50 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj............................................. 50 3 Kvalita pedagogického sboru ..................................................................................... 50 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně. ........................................................................................... 50 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky, rodiči i kolegy vstřícný, respektující přístup. ............................................................................................ 51 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu. ................................................................................................................ 51 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti. ................................................................................................................... 51 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. ............................. 51 4 Výuka ............................................................................................................................ 52 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a potřebami žáků. .............................................................................. 52