Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 5/121 5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost žáků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání. ....................................................................................... 36 6 Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) ..................................................... 36 6.1 Škola vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby. ............................................................................................................................. 36 6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření. ............................................................................................................................ 36 6.3 Škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu. .......................................................................................... 37 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Modifikace pro střední vzdělávání – všeobecné (gymnaziální) ..................................................................... 38 1 Koncepce a rámec školy .............................................................................................. 38 1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují. .......................................................................................... 38 1.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče. ................................................................................ 39 1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy. ..................................................................................................................... 39 1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy. ................ 39 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery. ................................................................ 39 2 Pedagogické vedení školy ............................................................................................ 40 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření. ....................................................................................... 40 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy, žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů. ........................................................................... 40 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy. ............................................ 40 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání. ................................................................................................. 41 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj. ............................................ 41 3 Kvalita pedagogického sboru ..................................................................................... 41