Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 3/121 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a individuálními potřebami dětí. ...................................................... 25 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů. ......................................................................................... 25 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého dítěte a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby dětí. ........................... 25 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj dětí. .......... 25 5 Vzdělávací výsledky .................................................................................................... 26 5.1 Mateřská škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého dítěte ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními. ........................................................................................................................ 26 5.2 Výsledky vzdělávání dětí odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů. ................................................................................................... 26 5.3 Mateřská škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost dětí v průběhu, při ukončování předškolního vzdělávání a dle možností i v dalším vzdělávání a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání. ......................................... 27 6 Podpora dětí při vzdělávání (rovné příležitosti) ....................................................... 27 6.1 Mateřská škola vytváří každému dítěti a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo potřebu podpůrných opatření. ............................................................................................................................ 27 6.2 Mateřská škola poskytuje účinnou podporu všem dětem s potřebou podpůrných opatření. ........................................................................................................ 27 6.3 Mateřská škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji dětí, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádné dítě nebylo vyčleňováno z kolektivu. ............................................................................... 28 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Modifikace pro základní vzdělávání ................................................................................................................ 29 1 Koncepce a rámec školy .............................................................................................. 29 1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují. .......................................................................................... 29 1.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče. ................................................................................ 30 1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy. ..................................................................................................................... 30 1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy. ................ 30 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery. ................................................................ 30