Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2146/20-G21 a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 Schváleno ministrem školství, mládeže a tělovýchovy po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020. 2/121 Obsah Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Modifikace pro předškolní vzdělávání ............................................................................................................ 20 1 Koncepce a rámec školy .............................................................................................. 20 1.1 Mateřská škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují. ................................................................................. 20 1.2 Mateřská škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče. .................................................................. 21 1.3 Mateřská škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy. ..................................................................................................................... 21 1.4 Mateřská škola je vstřícné a bezpečné místo pro děti, jejich rodiče i pedagogy. ....................................................................................................................... 21 1.5 Mateřská škola spolupracuje s vnějšími partnery. ................................................. 21 2 Pedagogické vedení školy ............................................................................................ 22 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření. ....................................................................................... 22 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, dětmi i vzájemné vztahy mezi pedagogy a dětmi a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů. ........................................................................... 22 2.3 Vedení školy cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy. .......................... 22 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání. ................................................................................................. 23 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj. ............................................ 23 3 Kvalita pedagogického sboru ..................................................................................... 23 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně. .......................................................................................... 23 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s dětmi, rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup. ........................................................................................... 23 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu. ............................................................................................................... 24 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti. .................................................................................................................. 24 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. .............................. 24 4 Vzdělávání .................................................................................................................... 24