| Zpráva – Hlavní město Praha || 101 |4.5.6 Využití podpůrných opatření V dotazníkovém šetření ředitelé vybraných škol uváděli, jaká podpůrná opatření využívají pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Podíly škol uplatňující tato opatření v Praze a pro srovnání v celé republice zobrazuje následující tabulka. Z přehledu byly vyřazeny speciální školy a školy, jejichž ředitelé uvedli, že je žáci se speciálními vzdělávacími potřebami nenavštěvují.Využívaná podpůrná opatření pro děti se SVP (podíl ředitelů)opatřeníhlavní město Prahacelá ČRZVGVSOVZVGVSOVporadenská pomoc100,0100,087,59293,995,1úprava organizace81,358,356,382,972,752,5úprava podmínek přijímání9,4100,068,85,990,982,1kompenzační pomůcky78,141,731,38645,544,4úprava očekávaných výstupů59,416,76,354,215,215,4individuální vzdělávací plán90,675,062,593,484,871,6asistent pedagoga96,958,337,582,145,529další pedagogický pracovník, tlumočník, přepisovatel9,40,06,34,301,2upravené prostory9,416,70,04,412,19,9Pozn.: Celé znění možností: poradenská pomoc školy a školského poradenského zařízení; úprava organizace, obsahu, hodnocení, forem a metod vzdělávání a školských služeb, včetně zabezpečení výuky předmětů speciální pedagogické péče; úprava podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání; použití kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic a speciálních učebních pomůcek, využívání podpůrných nebo náhradních komunikačních systémů; úprava očekávaných výstupů vzdělávání v mezích sta-novených rámcovými vzdělávacími programy; vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu; využití asistenta pedagoga; využití dalšího pedagogického pracovníka, tlumočníka znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící nebo možnosti působení osob poskytujících žákovi podporu; poskytování vzdělávání nebo školských služeb v prostorách stavebně nebo technicky upravených.Počet pozorování pro hlavní město Prahu: ZV = 32, GV = 12, SOV = 16Zdroj: ČŠI, inspekční činnost