| Zpráva – Hlavní město Praha || 86 |4.4 Bezpečné a spolupracující prostředí4.4.1 Příležitosti pro vzájemnou spolupráci rodičů a učitelůV dotazníkovém šetření ředitelé sledovaných škol uváděli, zda je v průběhu roku dostatek příležitostí pro spolupráci učitelů a rodičů žáků. Z ředitelů základních škol v Praze zvolilo možnost „rozhodně ano“ 60,5 %. Spolu s možností „spíše ano“ se dohromady jednalo o 93,1 % ředitelů. V rámci gymnázií a střed-ních odborných škol v Praze s tvrzením „rozhodně ano“ či „spíše ano“ souhlasilo rovněž více než 90 % ředitelů (konkrétně 91,7 % ředitelů gymnázií a 95 % ředitelů středních odborných škol).Dostatek příležitostí pro vzájemnou spolupráci učitelů a zákonných zástupců v průběhu roku (podíl ředitelů)49,042,945,550,041,760,544,140,047,945,050,032,66,917,16,1 0,45,08,37,00 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %SOVGZVSOVGZVcelá ČRPraharozhodn anoěspíše anospíše nerozhodn neěPočet pozorování pro hlavní město Prahu: ZV = 43, GV = 12, SOV = 20Zdroj: ČŠI, inspekční činnostNa to, zda je v průběhu roku dostatek příležitostí pro vzájemnou spolupráci učitelů a zákonných zástupců, odpovídali také sami učitelé. Odpovědi učitelů základních škol, gymnázií a středních odbor-ných škol za Prahu a v celé republice zobrazuje následující graf.Dostatek příležitostí pro vzájemnou spolupráci učitelů a zákonných zástupců v průběhu roku (podíl učitelů)38,341,157,236,040,156,349,447,338,051,547,838,711,110,44,3 0,510,911,54,6 0,41,21,31,60,60 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %SOVGZVSOVGZVcelá ČRPraharozhodn anoěspíše anospíše nerozhodn neěPočet pozorování pro hlavní město Prahu: ZV = 776, GV = 314, SOV = 497Zdroj: ČŠI, inspekční činnostPedagogické vedení školyProfesní rozvojředitelů a učitelůBezpečnéa spolupracujícíprostředíDůraz navzdělávacívýsledkya podpora žákůKvalitaa pracovnípodmínky učitelů