| Zpráva – Hlavní město Praha || 84 |4.3.4 Účelnost využití didaktické technikyHospitační činnost ČŠI se v oblasti prostorových a materiálních podmínek zaměřila mimo jiné také na zjišťování míry a účelnosti využívání didaktické techniky při výuce různých předmětů. Využívání didak-tické techniky bylo sledováno jak v případě učitelů, tak v případě žáků. Tabulky níže ukazují výsledky inspekční činnosti pro vybrané předměty (český jazyk, matematika a cizí jazyky) v základním, gymna-ziálním i středním odborném vzdělávání, a to vždy jakožto procentuální i četnostní vyjádření pro hlavní město Prahu i průměr za celou ČR. Podrobné tabulky pro ostatní předměty lze nalézt v souhrnné přílo-ze. Zajímavým zjištěním může být skutečnost, že ve všech níže uvedených předmětech byla didaktická technika využívána učitelem v mnohem větší míře než žáky, a to ve všech typech škol. Nejčastěji pak byla z uvedených tří předmětů využívána ve výuce cizích jazyků. Vysoký podíl učitelů uvedl, že využití didak-tické techniky nebylo vzhledem k cíli výuky zapotřebí, což se týká zejména výuky matematiky a českého jazyka na základních školách a gymnáziích.Účelnost využití didaktické techniky v českém jazyce ČESKÝ JAZYKúčelné využití didaktické techniky učitelemúčelné využití didaktické techniky některými žákyúčelné využití didaktické techniky všemi žákydidaktická technika nebyla účelně využitadidaktická technika nebyla k dispozicididaktická technika byla k dispozici, ale její využití nebylo vzhledem k cíli zapotřebíN%N%N%N%N%N%hlavní město PrahaZV8533,7228,7187,1249,54317,19336,9GV3448,671011,41014,3002130SOV3553,834,634,6913,869,21218,5celkem v ČRZV96232,430610,323782939,951517,399333,4GV7050,4128,621,42115,142,93827,3SOV25941,4243,8213,494157311,717728,3Zdroj: ČŠI, inspekční činnostÚčelnost využití didaktické techniky v matematice MATEMATIKAúčelné využití didaktické techniky učitelemúčelné využití didaktické techniky některými žákyúčelné využití didaktické techniky všemi žákydidaktická technika nebyla účelně využitadidaktická technika nebyla k dispozicididaktická technika byla k dispozici, ale její využití nebylo vzhledem k cíli zapotřebíN%N%N%N%N%N%hlavní město PrahaZV7136,42713,884,1178,73417,46834,9GV153036241020122448SOV1132,4514,700514,7823,5926,5celkem v ČRZV79729,236813,51766,435713,153819,783630,6GV4333,153,832,32015,453,86146,9SOV14425,5122,1122,18114,47413,125445Zdroj: ČŠI, inspekční činnost