| Zpráva – Hlavní město Praha || 81 |Model kvalitní školy sleduje v oblasti 3 také profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Kritérium 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu se zaměřuje na vzájemnou spolupráci mezi učiteli za účelem zlepšení kvality výuky. Na úrovni základního a středního odborného vzdělávání je v Praze oproti celorepublikovému průměru procentuálně méně případů insti-tucí ohodnocených jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (2,4 % základních škol oproti 8,4 % a 8 % středních odborných škol oproti 17,7 %). Podíl institucí hodnocených jako „výborných“ se výrazně neod-lišuje od celorepublikového průměru, u gymnázií a středních odborných škol je mírně vyšší.Kritérium 3.3 – Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu hlavní město Praha (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení2,416,788,414,717,7výborná17,116,71217,514,78,3Počet pozorování pro hlavní město Prahu: ZV = 41, GV = 12, SOV = 25Zdroj: ČŠI, inspekční činnostDalším hodnoceným je kritérium 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji . Z hlediska tohoto kritéria je v Praze vyšší podíl institucí hodnocených jako „výborných“, než vykazuje celorepublikový průměr, a to ve všech stupních vzdělávání. Rovněž nižší podíl škol spadá do kategorie hodnocení „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (u základních škol se jedná o výrazně nižší podíl – 2,4 % – oproti celorepublikovému průměru 9,1 %). Kritérium 3.5 – Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji hlavní město Praha (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení2,48,3169,18,819,3výborná17,18,3166,22,95,7Počet pozorování pro hlavní město Prahu: ZV = 41, GV = 12, SOV = 25Zdroj: ČŠI, inspekční činnost4.3.2 Poskytování zpětné vazby učitelůmV dotazníkovém šetření učitelé vybraných škol uváděli, kdo a jak často jim poskytuje zpětnou vazbu. Četnost poskytování zpětné vazby od daných aktérů či skupin určovali na čtyřbodové škále: vícekrát za rok, jednou ročně, méně než jednou za rok nikdya . Podíly učitelů základních škol, gymnázií a středních odborných škol, kteří u jednotlivých aktérů uvedli, že jim zpětnou vazbu neposkytují nikdy, a to jak v Praze, tak pro srovnání v celé republice, zobrazuje následující graf.