| Zpráva – Hlavní město Praha || 59 |Digitalizace – digitální kompetenceRozvoj digitalizace a digitálních kompetencí je HMP podporováno z několika oblastí. Předně jsou ško-ly samostatně vybavovány potřebnými moderními technologiemi. Školy samotné zároveň čerpají další možnou podporu z výzev Operačního programu Praha – pól růstu ČR v rámci svých individuálních projektů. Na podporu digitalizace a digitálních kompetencí pamatují také projekty realizované hl. m. Prahou – Krajský akční plán vzdělávání v hlavním městě Praze a zejména pak projekt pro implementaci opatření KAP „Komplexní program rozvoje a podpory pražského školství“ (KPR Praha). Obsahy projek-tů jsou rámcově popsány výše. Mimo aktivity uvedených projektů a investic do škol se dále hl. m. Praha podílí na realizaci specifických a cílených projektů, jako jsou JuniorErb nebo soutěž „Kraj pro bezpečný internet“.JUNIOR ERBSoutěž je určena mladým lidem do 19 let, kteří se aktivně zajímají o internet a tvorbu webových strá-nek spojených s určitou obcí, městem, městskou částí, regionem apod. Nemusí jít jen o tvůrce-progra-mátory, ale i o autory, kteří web tvoří obsahově, např. pomocí dostupných publikačních systémů.Například: webové stránky obce, města v ČR, webové stránky školy, webové stránky sportovního oddílu, webové stránky sdružení (Skaut, Sokol, dobrovolní hasiči, kulturní spolek apod.), webové strán-ky týkající se určitého regionu (např. mapování studánek či památných stromů, cyklostezky), webové stránky nějaké místní pamětihodnosti (hrad, zámek, kostel).Zapojit se mohli jak jednotlivci, tak týmy. Mohlo se jednat i o školní třídy, které vytvářejí podobné pro-jekty v rámci výuky (ročníkové práce apod.). Soutěž byla připravena nejen pro střední, ale i pro základní školy.SOUTĚŽ „Kraje pro bezpečný internet“Hlavní město Praha, v zastoupení odboru informatických aplikací MHMP, se připojilo k 6. roční-ku projektu Asociace krajů ČR „Kraje pro bezpečný internet“. Formou soutěžních edukačních kvízů oslovuje zejména mládež a upozorňuje na potenciální nebezpečí spojená s užíváním počítačů, tabletů a chytrých mobilních telefonů a zároveň i radí, jak se případnému nebezpečí vyhnout. Edukační kvízy jsou určeny také pro rodiče a pedagogy.Přehled podpory odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelůPodpora odborného vzdělávání na území hl� m� PrahyV roce 2009 byla v Praze započata cílevědomá snaha zkvalitnit odborné vzdělávání na území hl. m. Prahy. Kromě toho technické i jiné nehumanitní obory byly na okraji zájmu žáků a jejich rodičů při volbě budoucího povolání. Cílem programu Podpora odborného vzdělávání na území hlavního měs-ta Prahy v letech 2018–2022 (dále jen „Podpora OV“) je udržet a zajistit aktivity realizované v období 2014 až 2017, které měly pozitivní vliv na nepříznivé faktory ovlivňující odborné školství. Aktualizovaný program Podpora OV schválila Rada HMP usnesením č. 1159 ze dne 22. 5. 2018. Program na období 2018–2022 navazuje na předchozí realizaci programu Podpora odborného vzdělávání na území hlavního města Prahy v letech 2014–2017, který byl schválen usnesením Rady HMP č. 1430 ze dne 17. 6. 2014.Podpora OV navazuje na předchozí aktivity realizované v letech 2009–2017, zakotvené v těchto základních dokumentech a projektech:• Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy hlavního města Prahy 2012–2016, schválený usnesením Zastupitelstva HMP č. 15/9 ze dne 29. 3. 2012.• Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy hlavního města Prahy 2016–2020, schválený usnesením Zastupitelstva HMP č. 15/15 ze dne 31. 3. 2016.