| Zpráva – Hlavní město Praha || 57 |díky financování z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Zapojí se široký okruh škol od mateřských až po střední. Jednotlivých aktivit se za tři roky zúčastní více než 30 tisíc žáků. V tomto projektu budou vybavené dílny umístěny přímo v prostředí středních škol. Základní školy tak s využitím těchto hnízd mohou postupně polytechnickou výchovu vracet do svého programu, aniž by složitě investovaly do vybavení vlastních dílen a zajištění vyškoleného personálu. Vedle běžných „dílen“ je zaváděn klíčový, ze strany podniků tolik žádaný program robotiky.Již v praxi osvědčená dovednostní soutěž Sollertia bude poprvé otestována v celorepublikovém i mezi-národním finále.Celkem 48 tříd pražských škol se změní v moderní centra interaktivní výuky, které pomohou zavádět do pedagogické praxe moderní technologie a postupy. Tato centra výrazně podpoří vzájemnou spoluprá-ci škol a jejich výstupy budou sloužit jako podklad pro práci jak přímo pedagogů, tak také dalších škol, které moderní technologie postupně zařazují do svého vybavení.Koncept PolyTechBusu přiveze řemeslo přímo k těm nejmenším. Skupina profesionálů bude realizo-vat akce, které pomocí her a soutěží zavedou děti a žáky z pražských školek a prvního stupně ZŠ do světa vybraných technických profesí.Pro učitele bude určen vzdělávací program zaměřený na inovativní metody podpory čtenářské a mate-matické gramotnosti.Bude založen portál „Mapa Otevřených škol“, který na jednom místě nabídne platformu pro sdílení informací mezi školami, veřejností, zájemci o studium, žáky i pedagogy navzájem.Cíle projektu:• Implementace a praktická realizace záměrů Krajských akčních plánů v kapitole investice, resp. podpora oblasti vzdělávání a dovedností.• Rovný přístup ke kvalitním programům předškolního rozvoje.• Prevence předčasného ukončování školní docházky.• Vytvoření řady nástrojů, jejichž uvedením do praxe dojde v dlouhodobém měřítku k výraznému zkvalitnění pražského školství.Klíčové aktivity:• Komplex aktivit profesního rozvoje pedagogických pracovníků pražských škol.• Polytechnická výchova pro žáky MŠ/ZŠ/SŠ a hledání cest k růstu atraktivity technického vzdělá-vání.• Inkluzivní koncepce a efektivní opatření inkluze, včetně aktivit posilování čtenářské a matematic-ké gramotnosti.• Síťování škol napříč stupni vzdělávání a podpora prostředí pro přenos dobré praxe škol, podniků a dalších aktérů vzdělávání.Nové pojmy a klíčové nástroje rozvoje polytechnického vzdělávání Prahy:Polytechnická hnízdaNová koncepce polytechnické výchovy vytvořením „dílen“ reaguje na skutečnost, že základní školy nejsou v současnosti materiálně ani personálně vybaveny k zavedení technických předmětů zpět do výuky.PolyTechBusAktivita pro ty školy, které z technických aj. důvodů nemohou realizovat či využívat Polytechnická hnízda. Dodávkové auto (minibus), vybavené pro práce polytechnické výchovy, „přiveze“ spolu s mis-try řemeslo přímo do škol.