| Zpráva – Hlavní město Praha || 41 |• Spolupráce středních škol s podniky z praxe. • Návaznost na prioritní osu 3 – Modernizace počátečního vzdělávání. Specifický cíl: • Rozšiřovat počet podniků, které spolupracují s pražskými SŠ, a výrazným způsobem prohloubit spolupráci mezi pražskými zaměstnavateli (podniky) a středními školami (např. SOŠ a SOU) tak, aby vyučované obory byly rozšířeny o další možnosti praktické výuky jak na středních odborných školách, tak v prostorách významných pražských podniků – potenciálních zaměstnavatelů absol-ventů těchto škol.Klíčové aktivity projektu: • HOT – hnízda odbornosti a techniky – 10× provoz korigovaného pedagogického programu v rámci hnízd.• Rozvoj a udržitelnost pedagogického programu realizovaného v rámci pražských polygonů – pod-pora provozu pěti polygonů (podpora byla otevřena jak pro inovace stávajících, tak pro otevření nových polygonů).• TOP Kempy a jejich inovace na cestě k excelentní řemeslné úrovni – aktivita určena pro maxi-málně tři nejnadanější žáky v kooperaci s mistrem v oboru – včetně vyzkoušení konceptu TOP Kempů ve složení 1+1.• Sollertia – řemeslo garantované Prahou – kalkulováno s podporou soutěží v pěti oborech.• Vzdělávací program pro žáky SŠ – workshopy / semináře / exkurze (celkem 30 separátních akcí).• Vzdělávací program pro pedagogické pracovníky středních škol.• Komunikační kampaň Řemeslo žije! III. Výukové polygony:Z prostředků OPPA projektu Řemeslo žije! II byly v září 2011 zřízeny speciální výukové polygony v podnicích a ve firmách. Dohromady bylo zřízeno pět polygonů: dva pro obor kuchař-číšník, dva pro obor truhlář a jeden pro obor strojní mechanik – zámkař – klíčař.Výukový polygon je zařízení výrobního, obchodního nebo jiného praktického charakteru, které umož-ňuje výuku v reálném výrobním nebo obecně tržním prostředí při zachování priority jejich výukové funkce a je výrazem snahy prohloubit možnosti výuky přímo ve výrobních nebo obchodních provozech. Výukové polygony vznikají jak ve spolupráci s partnerskými podniky, tak budováním pracovišť produk-tivní činnosti středních škol.V roce 2015 byly zřízeny v rámci projektu OPPA Řemeslo žije! III další výukové polygony v oborech vzdělání: strojní mechanik, elektrikář, čalouník, kamnář a elektrikář – slaboproud.PROJEKT: Krajský akční plán vzdělávání v hlavním městě Praze – v realizaciNázev projektu: Krajský akční plán vzdělávání v hlavním městě Praze Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_002/0000289 Zahájení projektu: 1. 2. 2016 Ukončení projektu: 30. 7. 2021 Celkové náklady na projekt: 24 078 129,60 KčProjekt je realizován v rámci Výzvy č. 02_15_002 v Operačním programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, který řídí Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.Krajský akční plán vzdělávání v hlavním městě Praze (dále jen KAP) je nástroj pro zlepšení řízení škol, hodnocení kvality vzdělávání a plánování strategických kroků vedoucích ke zvýšení kvality vzdě-lávací soustavy kraje i jednotlivých škol. KAP bude prioritně zaměřen na oblasti vzdělávání přímo se týkající regionálního trhu práce a inovací v hl. m. Praze. KAP je zpracován realizačním týmem složeným