| Zpráva – Hlavní město Praha || 38 |3.1.2 Podíly nově přijatých do středního vzdělávání v hlavním městě PrahaHlavní město Praha má v celorepublikovém srovnání nadprůměrné zastoupení nově přijatých žáků SŠ ve středním vzdělávání v kategorii gymnaziálního vzdělávání (K) a podprůměrný podíl u kategorie odborné vzdělávání zakončené výučním listem (H, E). Podrobné členění oborové struktury je v příloze této zprávy.Podíl nově přijatých žáků středních škol 2018/2019 dle kategorie vzdělávání krajkategorie vzděláníSV J, CSV s VL H + ESV s MZ a OV L0SOV MK (gymn.)hlavní město Praha1,1518,705,3746,2828,50Středočeský kraj1,7233,504,3837,6222,78Jihočeský kraj0,6131,306,2840,9020,90Plzeňský kraj0,2530,256,4743,1519,88Karlovarský kraj1,1237,034,8238,8518,17Ústecký kraj1,4536,254,6840,2917,33Liberecký kraj0,5934,184,6742,4418,12Královéhradecký kraj1,3629,664,7843,0921,11Pardubický kraj0,5530,887,1942,0319,35Kraj Vysočina1,0529,627,4638,8823,00Jihomoravský kraj0,9627,977,1238,5625,38Olomoucký kraj1,7830,846,8538,2422,28Zlínský kraj0,4725,349,4939,9424,76Moravskoslezský kraj1,1930,696,5740,8020,75Česká republika1,0829,336,1141,0322,43Pozn.: Střední nebo střední odborné vzdělání bez maturity i výučního listu – J. Vzdělávání v praktických školách – C. Střední vzdělání s výučním listem – H, E. Střední odborné vzdělání s MZ a odborným výcvikem – L/0. SŠ s maturitní zkouškou – M (bez gymnázií). Gymnázia – K. Blíže zde: http://www.nuv.cz/t/stredni-vzdelavani 3.1.3 Oborová struktura v kraji dle kategorií oborůNásledující tabulka ukazuje podíly nastupujících žáků do 1. ročníku SŠ dle klíčových oborů. Tabulka tak sleduje počet přijatých žáků v oborech informačních technologií, telekomunikací a výpočetní techni-ky, zdravotnictví a v oblasti učitelství a sociální práce. Celá oborová struktura podrobně je pak uvedena v příloze. Hlavní město Praha má ale nejvyšší podíl zastoupení v gymnaziálním vzdělávání, proto jsou průměrné podíly malé ve srovnání s jinými kraji. Specifikum Prahy neumožňuje relevantně posoudit oborovou strukturu z hlediska početních kritérií, zejména s ohledem na vysoký podíl vysokoškoláků (rodičů i studentů) a zejména kvůli faktu, že hlavní město láká absolventy oborů s vyšší přidanou hod-notou z jiných krajů.