| Zpráva – Zlínský kraj || 85 |4.5.8 Důvody pro asistenta pedagoga Hodnoty jsou reportovány z hospitovaných hodin pouze běžných škol. Jedná se o procentuální podíly hodin daného kraje, resp. ČR, ve kterých asistent pedagoga působil z uvedeného důvodu. Pokud v rámci hospitované vyučovací hodiny ve Zlínském kraji působil na základní škole asistent pedagoga, bylo tomu tak z důvodu zdravotního postižení žáka (96 %), v 5 % to bylo z důvodu odlišných kulturních a životních podmínek žáka. Zjištěné hodnoty se v rámci Zlínského kraje výrazně neodlišují od celorepublikového průměru.Důvody pro působení asistenta pedagogaZlínský kraj (v %)ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOVz důvodu zdravotního postižení žáka (žáků)95,74-10093,25100,00100,00z důvodu odlišných kulturních a životních podmínek žáka (žáků)5,32-13,334,820,004,55sdílený asistent3,19-010,960,003,03Počet pozorování pro Zlínský kraj: ZV = 94, SOV = 15Zdroj: ČŠI, inspekční činnost4.5.9 Průběh výukyKritérium 4.1 a 4.2Zlínský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOV4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a potřebami žákůnevyhovující a vyžadující zlepšení6,06-8,338,638,8225výborná63,64-16,6728,2914,7116,674.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílůnevyhovující a vyžadující zlepšení15,15-41,6723,623,5339,58výborná18,18-013,722,944,17Počet pozorování pro Zlínský kraj: ZV = 33, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnost