| Zpráva – Zlínský kraj || 62 |Model kvalitní školy sleduje v oblasti 3 také profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Kritérium 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu se zaměřuje na vzá-jemnou spolupráci mezi učiteli za účelem zlepšení kvality výuky. V případě základních škol byla oproti celorepublikovému průměru ve Zlínském kraji v tomto ohledu situace v menší míře hodnocena jako „výborná“ a naopak ve vyšší míře jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (12,1 % oproti celorepubliko-vým 8,4 %). V případě středních odborných škol pak byla situace hodnocena jako „nevyhovující a vyža-dující zlepšení“ v polovičním podílu inspektovaných škol (8,3 % oproti celorepublikovým 17,7 %), což je pozitivní zjištění. Výsledné hodnoty však mohou být v případě středních odborných škol důsledkem nižšího počtu hodnocených škol.Kritérium 3.3 – Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu (ZV)Zlínský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení12,18,38,417,7výborná15,28,317,58,3Počet pozorování pro Zlínský kraj: ZV = 33, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnost Dalším hodnoceným je kritérium 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. Oproti průměru za celou ČR nebyla ve Zlínském kraji v žádné z inspektovaných škol situace v tomto ohledu hodnocena jako „výborná“. Rovněž však nebyla situace v žádné ze středních odborných škol hodnocena jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ a v případě základních škol se jednalo o pouhá 3 % inspektovaných škol (což odpovídá početně jedné škole). Stav téměř ve všech základních i středních odborných školách byl tedy ve Zlínském kraji hodnocen jako „očekávaný“.Kritérium 3.5 – Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvojiZlínský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení3-9,119,3výborná--6,25,7Počet pozorování pro Zlínský kraj: ZV = 33, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnost