| Zpráva – Zlínský kraj || 55 |Počty neaprobovaně odučených hodin neaprobovaná výuka – hodiny PPČkraj v tom1. st. ZŠ2. st. ZŠSŠVOŠcelkemjako proc. z PHcelkemjako proc. celkemjako proc. celkemjako proc.celkemjako proc. Česká republika379 226,6717,8 % 118 318,9217,7 % 169 513,5727,4 %88 295,5310,8 %3 098,6612,8 %hlavní město Praha54 615,3219,9 %19 547,5025,4 %18 172,6027,7 %16 355,3913,2 %539,837,3 %Středočeský kraj61 938,2525,6 %24 328,6427,5 %26 867,5034,5 %10 528,5614,2 %213,5612,1 %Jihočeský kraj19 331,6214,7 %4 885,0012,6 %9 085,2024,1 %5 040,329,4 %321,1020,1 %Plzeňský kraj19 693,3117,6 %5 893,0016,7 %8 730,5026,3 %4 578,2511,0 %491,5729,4 %Karlovarský kraj15 589,6427,9 %4 966,7927,8 %7 944,5048,2 %2 622,3512,5 %56,0011,5 %Ústecký kraj41 401,6924,1 %9 287,9617,1 %20 515,5339,2 %11 436,7017,9 %161,5014,1 %Liberecký kraj16 510,0319,0 %4 833,2017,4 %8 233,5030,1 %3 416,3310,9 %27,005,8 %Královéhradecký19 642,9916,9 %5 308,0015,2 %9 471,0027,4 %4 774,8910,4 %89,108,4 %Pardubický kraj16 615,7715,8 %4 684,9114,3 %7 920,9126,2 %4 000,639,6 %9,331,2 %Kraj Vysočina16 165,1115,3 %3 876,3512,0 %7 367,0323,7 %4 834,6511,6 %87,0810,0 %Jihomoravský kraj32 009,6013,6 %9 797,4013,0 %13 847,5020,5 %7 732,848,6 %631,8624,0 %Olomoucký kraj17 485,2513,3 %5 253,7213,1 %8 273,5022,1 %3 834,537,2 %123,509,4 %Zlínský kraj15 352,2012,8 %5 098,0014,0 %7 410,0021,4 %2 813,205,8 %31,003,6 %Moravskoslezský kraj32 875,9013,8 %10 558,4513,9 %15 674,3021,9 %6 326,907,1 %316,2514,5 %Zdroj: Zpráva z mimořádného šetření MŠMTPři pohledu na podíly neaprobovaně odučených přespočetných hodin je zřejmé, byť s jistými odchyl-kami, že víceméně kopírují situaci identifikovanou u rozsahu hodin přímé pedagogické činnosti (dále „PPČ“) obecně (podrobněji viz souhrnná příloha). V případě vyšších odborných škol je zde sice situa-ce relativně lepší, u 2. stupně základních škol ale naopak horší, kdy celorepublikový průměr odpovídá 34,0 % (více než 3,0 tis. hodin). Tyto údaje napovídají, že přespočetné hodiny v řadě krajů víceméně nesouvisí se snahou škol zajistit kvalitní výuku, jako spíše se snahou zajistit výuku vůbec.