| Zpráva – Zlínský kraj || 52 |Následující tabulky ukazují další vzdělávání pedagogických pracovníků. Níže uvedený graf zobrazuje procentuální podíl nekvalifikovaných učitelů, kteří uvedli, že si žádným způsobem nedoplňují kvalifi-kaci. Celorepublikový průměr se v tomto případě rovná hodnotě 14,2 % dotázaných učitelů, přičemž výsledné hodnoty napříč kraji se v této oblasti výrazně neliší (s výjimkou Jihočeského kraje, kde je podíl těchto učitelů 21,2 %). Zlínský kraj se pohybuje mírně pod celorepublikovým průměrem – 13,8 % dotázaných nekvalifikovaných učitelů uvedlo, že si nedoplňuje kvalifikaci�Podíl nekvalifikovaných učitelů v %, kteří si dále nedoplňují kvalifikaci0510152025Podíl učitelů, kteří si nedoplňují kvalifikaci,v %KrajZdroj: MŠMTModel kvalitní školy stanovuje taktéž kritéria pro hodnocení kvality pedagogického sboru. Kvalitě pedagogického sboru se věnuje oblast 3, která je dále rozdělena do pěti dílčích hodnoticích kritérií (3.1 až 3.5) vztahujících se k profesnímu rozvoji a dalším aspektům učitelské profese. V rámci kritéria 3.1 Peda-gogové jsou pro svou práci náležitě kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně byla ve Zlínském kraji oproti celorepublikovému průměru hodnocena situace jako „výborná“ u výrazně vyššího podílu základních škol (27,3 % oproti celorepublikovým 7,2 %), avšak nebyla takto hodnoce-na u žádné z inspektovaných středních odborných škol. Naopak situace u menšího podílu základních i středních odborných škol v kraji byla v tomto ohledu oproti celorepublikovému průměru hodnocena jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“, u středních odborných škol se jedná dokonce o výrazně menší podíl (8,3 % v kraji oproti celorepublikovým 24,5 %).Kritérium 3.1 – Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálněZlínský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení21,28,324,924,5výborná27,3-7,29,9Počet pozorování pro Zlínský kraj: ZV = 33, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnostDalším hodnoceným bylo kritérium vztahující se k vzájemné komunikaci, a to kritérium 3.2 Peda-gogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky a rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup. Oproti