| Zpráva – Zlínský kraj || 48 |Česká školní inspekce provádí hodnocení škol na základě stanovených kritérií vycházejících z modelu tzv. kvalitní školy. Kvalitu řízení školy sledují kritéria oblastí 1 a 2. V rámci oblasti 1 (Koncepce a rámec školy) je důraz kladen na pravidla a mechanismy, které vedení školy využívá pro její řízení, efektivní organizaci a rozvoj a k zajištění bezpečného a vstřícného prostředí pro vzdělávání žáků. Ve školním roce 2017/2018 bylo hodnoceno celkem 707 základních škol, 34 gymnázií a 192 středních odborných škol. Z toho 33 základních škol, 1 gymnázium a 12 středních odborných škol ve Zlínském kraji. Jejich hod-nocení podle kritérií v oblasti 1 jak v rámci Zlínského kraje, tak pro srovnání v celé republice, zobrazuje následující tabulka.Oblast 1 a podíly škol s hodnocením vyžadujícím zlepšení vs. školy výbornéZlínský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOV1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňujínevyhovující a vyžadující zlepšení9,1-8,310,55,916,7výborná9,1-16,716,114,715,11.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodičenevyhovující a vyžadující zlepšení6,1-2513,117,626,5výborná15,2-33,32,82,95,21.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školynevyhovující a vyžadující zlepšení3,0-8,38,820,617,2výborná15,2-012,620,63,11.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogynevyhovující a vyžadující zlepšení3,0-8,36,65,96,8výborná18,2-8,313,35,97,81.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnerynevyhovující a vyžadující zlepšení0,0-01,42,91výborná27,3-41,728,752,945,3Počet pozorování pro Zlínský kraj: ZV = 33, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnostKritéria v oblasti 2 (Pedagogické vedení školy) se soustředí na aktivitu vedení školy při řízení peda-gogických procesů. Níže uvedené kritérium 2.5 se zaměřuje na zjišťování, zda „vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj“. V případě Zlínského kraje byly v daném školním roce v tomto kritériu hod-noceny pouze 3 % z navštívených škol jako nevyhovující či vyžadující zlepšení, 6 % ZŠ bylo ohodnoceno v tomto kritériu jako výborné. Ani jedna z navštívených středních odborných škol nebyla ohodnocena žádným ze sledovaných hodnocení. Kritérium 2.5 – Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvojZlínský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení3,0-05,72,93,6výborná6,1-09,111,86,8Počet pozorování pro Zlínský kraj: ZV = 33, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnost