| Zpráva – Zlínský kraj || 42 |Přehled o dotačních aktivitách krajeFond Zlínského kraje – rok 2019a) programová podpora 1. Program JEDNORÁZOVÉ PROJEKTY V OBLASTI MLÁDEŽE A SPORTU (4 mil. Kč) – podpora realizace jednorázových sportovních a mládežnických nadregionálních a regionál-ních projektů.2. Program PODPORA SPORTU V OBCÍCH DO 2 000 OBYVATEL (3 mil. Kč) – podpora spol-kové sportovní činnosti na malých obcích.3. Program ČINNOST A ROZVOJ MLÁDEŽNICKÉHO SPORTU (17,5 mil. Kč) – podpora čin-nosti mládežnických individuálních a kolektivních sportovních odvětví.4. Program PODPORA MLÁDEŽE NA KRAJSKÉ ÚROVNI (1,887 mil. Kč) – podpora volnoča-sových aktivit dětí a mládeže ze Zlínského kraje, vzdělávání dětí a mládeže podporující mimo jiné vzájemnou toleranci a respekt. Program je spolufinancován z prostředků MŠMT ve výši 70 % z celkové alokace programu.5. Program PODPORA VYBAVENÍ DÍLEN V ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH (5 mil. Kč) – pod-pora polytechnického vzdělávání na základních školách formou vybavení dílen v základních školách neinvestičního charakteru s cílem motivovat žáky k volbě jejich další studijní cesty v technických oborech středních škol.6. PROGRAM NA PODPORU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ V OBLASTI PREVENCE RI-ZIKOVÝCH TYPŮ CHOVÁNÍ (706 tis. Kč) – podpora tvorby a realizace kvalitních preven-tivních aktivit a programů škol a školských zařízení. b) individuální podpora (11,97 mil. Kč) – podpora financování Barum Czech Rally Zlín, podpora činnosti největších fotbalových, hokejových a házenkářských mládežnických klubů ve Zlínském kraji a dalších mimořádných projektů v oblasti mládeže a sportu nesplňujících podmínky progra-mové podpory.Přehled podpory polytechnického vzdělávání včetně digitalizaceV rámci projektu IKAP je realizována podpora polytechnického vzdělávání v kraji. Jde o aktivity, které se zaměřují na předškolní, základní i střední stupeň vzdělávání. 17 středních odborných škol (krajských a soukromých) zajišťuje vzdělávací a volnočasové aktivity pro děti i pedagogy v mateřských školách, žáky v základních a středních školách a žáky a studenty pedagogických škol ve Zlínském kraji. Kromě toho byla vytvořena odborná platforma, jejímž výstupem bude formulace strategie podpory polytechnického vzdělávání ve Zlínském kraji. Prostřednictvím projektu IKAP dochází k modernizaci odborných učeben, jejich vybavení a vzdělá-vacích pomůcek se zřetelem na digitalizaci a současné nároky moderních technologií.Jedním z pedagogických kabinetů založených prostřednictvím projektu IKAP je i Pedagogický kabinet ICT, jehož cílem je sdružit učitele, kteří mají zájem na zavádění digitálních učebních materiálů do výuky, modernizaci vzdělávacích metod odpovídajících současným požadavkům. Účastníci se v rámci činnosti kabinetu vzdělávají, předávají si vzájemně inspiraci a příklady dobré praxe.Dále v rámci projektu KAP je realizováno vzdělávání pedagogů zaměřené na využívání dostupného SW a aplikací ve výuce.Přehled podpory odborného vzdělávání včetně spolupráce škol se zaměstnavateliZlínský kraj jako první kraj přistoupil již v roce 2007 k systematické podpoře učebních oborů, které bylo nezbytné udržet či posílit s ohledem na požadavky trhu práce. Systém „podpory řemesel v odbor-ném školství“ byl koncipován jako motivační nástroj při náboru absolventů základních škol, později byl upraven tak, aby zároveň žáky více motivoval k dobrým vzdělávacím výsledkům a pomáhal eliminovat absenci a jiné kázeňské problémy. Vyvíjel se také počet podporovaných učebních oborů na základě pod-nětů od zaměstnavatelů.