| Zpráva – Zlínský kraj || 19 |1.3 Výsledky vzdělávání ve SŠ 1.3.1 Výsledky maturitních zkoušekVýše pozorovaný trend dobrých výsledků žáků ve Zlínském kraji potvrzuje také pohled na výsledky maturitních zkoušek. V tomto případě je porovnávána hrubá neúspěšnost žáků u maturit v roce 2018. Hrubá neúspěšnost je ukazatel vypovídající o tom, jaký podíl žáků z celkem přihlášených u zkoušky neuspěl anebo zkoušku vůbec nekonal. Uvedený graf ukazuje jak celkovou hrubou neúspěšnost žáků v krajském srovnání, tak hrubou neúspěšnost žáků v členění podle zřizovatelů škol. Průměr za kraj je značen ve sloupci, průměry dle zřizovatelů škol pak barevnými body. Hrubá neúspěšnost žáků u maturitní zkoušky 2018 (po podzimním zkušebním období; v %)05101520253035celkemve ejnéřsoukromécírkevní1.3.2 Podíly žáků s výbornými výsledky v národním testování gramotnostíVýsledky žáků středních škol v národním testování byly sledovány třemi typy testovaných gramotnos-tí, pro které bylo vytvořeno krajské srovnání. Jednalo se o výsledky testů z mediální gramotnosti (2017) pro 2. ročník SŠ, sociální gramotnosti (2017) pro 2. ročník SŠ a informační gramotnosti (2018) pro 3. ročník SŠ. Graf zobrazuje podíly žáků, kteří dosáhli výborného výsledku (nad 80 %).Žáci Zlínského kraje dosahující výborného výsledku v testování informační gramotnosti byli v mezi-krajském srovnání zastoupeni nejnižším procentuálním podílem (pouze 10,4 % testovaných žáků ve Zlínském kraji dosáhlo výborného výsledku). Obdobné výsledky můžeme pozorovat také v případě gra-motnosti sociální (3,9 %), respektive mediální (0,7 %). V těchto dvou typech gramotností se však nejed-ná o výrazný výkyv ve srovnání s ostatními kraji.