| Zpráva – Zlínský kraj || 16 |Podíly žáků veřejných a neveřejných škol s výborným výsledkem – Výběrové zjišťování výsledků žáků 9. ročníkukrajmatematikačeský jazykanglický jazykneveřejnéveřejnéneveřejnéveřejnéneveřejnéveřejnéhlavní město Praha26,116,246,231,191,961,8Jihomoravský kraj14,610,854,426,265,644,6Zlínský kraj9,810,944,225,360,042,7Kraj Vysočina6,310,144,423,971,437,8Pardubický kraj25,89,437,522,491,334,4Olomoucký kraj40,68,049,224,231,043,4Jihočeský kraj8,98,432,222,078,639,3Moravskoslezský kraj18,38,039,220,442,440,6Středočeský kraj7,37,838,620,578,440,0Plzeňský kraj40,96,341,724,590,435,3Královéhradecký kraj15,06,946,221,367,038,3Liberecký kraj29,26,828,619,671,441,9Ústecký kraj0,94,516,014,243,036,3Karlovarský kraj-4,034,512,755,238,6celá ČR19,08,843,222,573,942,2Zdroj: ČŠI, národní šetření1.2.5 Výsledky přijímacích zkoušek na střední školyJedním z dalších možných ukazatelů výsledků vzdělávání, mimo mezinárodní či národní testování, jsou výsledky žáků v přijímacím řízení na střední školy. Krajské výsledky jednotných přijímacích zkou-šek z roku 2018 ve čtyřletých oborech celkem a v jednotlivých typech škol zobrazují následující dva grafy (matematika a český jazyk). Žáci ve Zlínském kraji se řadí z pohledu průměrného dosahovaného skóre v jednotných přijímacích zkouškách ve srovnání s ostatními kraji spíše k těm úspěšnějším. Je však potřebné zdůraznit, že z celo-republikového pohledu nelze mezi jednotlivými kraji pozorovat výrazné rozdíly. Pomyslnou dělicí linii bychom mohli vést mezi Karlovarským a Ústeckým krajem a skupinou zbylých krajů, do které bychom zařadili také kraj Zlínský. Viz následující sloupcové grafy.