| Datová příloha || 7 |Výsledky českých žáků v krajích (PIRLS 2016 – čtenářská gramotnost, 4. ročník)440460480500520540560580600ÚsteckýKarlovarskýMoravskoslezskýPlze skýňVyso inačPardubickýSt edo eskýřčJiho eskýčOlomouckýLibereckýKrálovéhradeckýZlínskýJihomoravskýPrahaPr m rné skóre ze tená ské gramotnosti PIRLS 2016ů ěčřPozn.: Intervaly spolehlivosti, spočítáno v programu R balíček pro mezinárodní šetření INSTVY. Blíže IEA newsletter: The R package ‚intsvy‘ - An alternative statistical tool for data analysis.Výsledky českých žáků v krajích v časovém srovnání PIRLS 2011–2016, čtenářská gramotnost)420440460480500520540560580600PIRLS 2011PIRLS 2016Pozn.: Intervaly spolehlivosti, spočítáno v programu R balíček pro mezinárodní šetření INSTVY. Blíže IEA newsletter: The R package ‚intsvy‘ - An alternative statistical tool for data analysis.Prozatím u obou šetření byly ukázány průměrné bodové výsledky za daný kraj. Následující tabulky a grafy ukazují podíl žáků pod danou gramotnostní úrovní nebo v dané gramotnostní úrovni dle meto-diky IEA organizující šetření TIMSS a PIRLS. Celkem je pět gramotnostních kategorií. První kategorií je podíl žáků, kteří nedosáhnou ani nízké úrovně gramotnosti v šetření TIMSS a PIRLS. Druhá kategorie je podíl žáků v nízké kategorii, analogicky postupujeme až po pátou kategorii představující velmi vysokou dosaženou gramotnost.