| Zpráva – Kraj Vysočina || 80 |4.5.7 Podpora nadání Graf níže zobrazuje podíly základních i středních odborných škol v Kraji Vysočina a pro srovnání v celé republice s ohledem na to, zda v nich výchovný poradce koordinuje přístup ke vzdělávání žáků se SVP, OMJ a (mimořádně) nadaných a informuje ostatní učitele o jejich potřebách.Koordinace přístupu ke vzdělávání žáků se SVP, OMJ a (mimořádně) nadaných výchovným poradcem (podíl škol)66,166,875,071,431,728,525,026,22,13,80,92,40 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %SOVZVSOVZVCelá ČRKraj Vysočinarozhodn anoěspíše anospíše nerozhodn neěPočet pozorování pro Kraj Vysočina: ZV = 42, SOV = 8Zdroj: ČŠI, inspekční činnostŘeditelé škol v dotaznících uváděli, prostřednictvím koho realizují metodické vedení asistenta peda-goga. Podíly ředitelů základních škol v jednotlivých krajích, kteří realizují metodické vedení asistenta pedagoga prostřednictvím různých aktérů, zobrazuje následující tabulka.Metodické vedení asistenta pedagoga prováděno prostřednictvím – základní školy (podíl ředitelů)krajtřídního ostatních vých. učiteleučitelůporadce psychologaškolního školního speciálního pedagogadalšího vzdělávánírealizuji sámjiným způsobemnerealizujiJihočeský kraj984960,817,613,729,417,63,90Jihomoravský kraj90,669,860,418,930,23422,69,40Karlovarský kraj10027,363,69,136,445,527,39,10Královéhradecký kraj96,965,646,96,321,928,112,512,50Liberecký kraj97,164,764,72,917,623,514,78,80Moravskoslezský kraj91,943,569,417,727,443,517,711,30Olomoucký kraj90,243,154,919,625,535,329,413,70Pardubický kraj94,455,658,322,227,847,213,98,30Plzeňský kraj96,261,561,5019,230,842,37,70hlavní město Praha92,343,664,125,646,238,512,812,80Středočeský kraj92,455,753,215,230,44325,310,10Ústecký kraj92,359,0595,117,930,825,610,30Kraj Vysočina91,756,339,66,32529,233,34,20Zlínský kraj88,553,876,926,923,130,815,411,50celá ČR93,254,258,614,725,935,422,19,50Počet pozorování pro Kraj Vysočina: ZV = 48, SOV = 7Zdroj: ČŠI, inspekční činnost