| Zpráva – Kraj Vysočina || 59 |Kritérium 3.5 – Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvojiKraj Vysočina (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení3,612,59,119,3výborná--6,25,7Počet pozorování pro Kraj Vysočina: ZV = 56, SOV = 8Zdroj: ČŠI, inspekční činnost 4.3.2 Poskytování zpětné vazby učitelůmV dotazníkovém šetření učitelé vybraných škol uváděli, kdo a jak často jim poskytuje zpětnou vazbu. Četnost poskytování zpětné vazby od daných aktérů či skupin určovali na čtyřbodové škále: vícekrát za rok, jednou ročně, méně než jednou za rok nikdy a . Podíly učitelů základních škol, gymnázií a středních odborných škol, kteří u jednotlivých aktérů uvedli, že jim zpětnou vazbu neposkytují nikdy, a to jak na Vysočině, tak pro srovnání v celé republice, zobrazuje následující graf.Poskytování zpětné vazby učitelům – odpověď nikdy (podíl učitelů)1,22,57,86,3 6,727,426,119,314,619,819,419,518,215,610,17,314,217,721,222,38,821,932,535,80102030405060Vyso inačČRVyso inačČRVyso inačČRVyso inačČRVyso inačČRVyso inačČRředitel školyzástupce editeleřškolyvedoucímetodickéhoorgánuu iteléčžácizákonní zástupciZVSOVPočet pozorování pro Kraj Vysočina: ZV = 632, SOV = 313 (počet pozorování se může pro jednotlivé položky lišit)Zdroj: ČŠI, inspekční činnostNa to, kdo a jak často hodnotí výuku učitelů nebo jim poskytuje zpětnou vazbu, byli dotazováni také ředitelé vybraných škol. Četnost poskytování zpětné vazby aktérů nebo skupin aktérů byla rovněž určo-vána na čtyřbodové škále: vícekrát za rok, jednou ročně, méně než jednou za rok nikdy a . Podíly ředitelů základních škol, gymnázií a středních odborných škol, kteří u jednotlivých aktérů nebo skupin uvedli, že nikdy nehodnotí výuku učitelů nebo jim neposkytují zpětnou vazbu, a to jak za Vysočinu, tak v celé republice, ukazuje následující graf.