| Zpráva – Kraj Vysočina || 58 |Oblasti vzdělávání ředitelů základních škol v % (základní školy)krajvedení pedagogického procesu (pedagogické vedení školy)organizační řízení školyekonomická a finanční oblastlegislativní oblast (právní předpisy)manažerské dovednostivýuka (vědomosti a znalosti o vyučovaných předmětech, metody a formy výuky a vedení třídy)vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (metody, formy, podpora)společné vzdělávání (právní aspekty, úprava ŠVP apod.)prevence a projevy rizikového chování dětí a žákůbezpečnost a ochrana zdravídovednosti v oblasti ICTdovednosti v oblasti cizích jazykůvýuka v multikulturním nebo vícejazyčném prostředízájmové a neformální vzděláváníjinéJihočeský kraj4644508235466356285015113,77,411Jihomoravský kraj4865358350504650284622173,7119,3Karlovarský kraj4767278733278060332720136,76,76,7Královéhradecký kraj54562674334144393944232305,15,1Liberecký kraj5955459045454555314821216,93,414Moravskoslezský kraj6170469241436243373832225,48,114Olomoucký kraj4144288447526455194220223,1209,4Pardubický kraj4450307237595944303528240136,5Plzeňský kraj4354467121505750363629147,103,6hlavní město Praha385947945647595650592927271818Středočeský kraj5259388034555248315119261,279,3Ústecký kraj5351478038426067293613202,24,48,9Kraj Vysočina4049406940405353204431291,81616Zlínský kraj6555428458425848324813230139,7celkem v ČR4956398241475751314423214,11010Pozn.: Procenta udávají, kolik ředitelů danou odpověď zmínilo. Součty v kategoriích tak nedávají 100 %. Zdroj: ČŠI, inspekční činnostModel kvalitní školy sleduje v oblasti 3 také profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Kritérium 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu se zaměřuje na vzájem-nou spolupráci mezi učiteli za účelem zlepšení kvality výuky. Na úrovni základního vzdělávání je v Kraji Vysočina oproti celé ČR procentuálně méně případů institucí ohodnocených jako „výborné“ (10,7 % oproti 17,5 %), ale taktéž v kategorii hodnocení „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (5,4 % oproti 8,4 %). V případě středního odborného vzdělávání pak byla oproti celorepublikovému průměru hodnocena situace jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ v procentuálně větším množství případů (25 % oproti celorepublikovým 12,7 %), ale zároveň ve větším podílu inspektovaných škol jako „výborná“ (u středních odborných škol však mohou být výsledné hodnoty ovlivněny nízkým počtem případů v této kategorii).Kritérium 3.3 – Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu (ZV)Kraj Vysočina (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení5,4258,417,7výborná10,712,517,58,3Počet pozorování pro Kraj Vysočina: ZV = 56, SOV = 8Zdroj: ČŠI, inspekční činnost Dalším hodnoceným je kritérium 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. Oproti průměru za celou ČR nebyla v žádné instituci situace v tomto kritériu hodnocena jako „výborná“, a to ani v základním, ani ve středním odborném vzdělávání. Procentuálně nižší podíl škol v obou stup-ních vzdělávání spadá v Kraji Vysočina v tomto ohledu do kategorie „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (přibližně o šest procentuálních bodů méně, než je celorepublikový průměr).