| Zpráva – Kraj Vysočina || 56 |4.2.4 Sebedůvěra učitelů, šetření TALIS 2018Šetření TALIS 2018 se týká přímo učitelů. Empirické studie dokládají, že sebedůvěra učitele ve vlast-ní schopnosti úzce souvisí s jejich výukovými postupy, s tím, nakolik aktivně ke své výuce přistupují a nakolik se celkově ve své práci dobře cítí. V šetření TALIS 2018 byla zjišťována subjektivně vnímaná zdatnost učitelů spadající do oblasti vedení a řízení třídy, samotné výuky a motivace a angažování žáků. Učitelé v Kraji Vysočina odpovídali podobně celostátnímu průměru v oblasti motivace a zapojení žáků do výuky a zvládání řízení třídy. Nicméně v oblasti motivace žáků učitelé Kraje Vysočina méně často odpovídali, že zvládají motivovat žáky, kteří nemají zájem o školní práci. Nadprůměrné je vzdělávání žáků pomocí digitálních technologií (např. počítačů, tabletů a interaktivních tabulí SMART board).Podíl učitelů, kteří „docela ano či do velké míry“ zvládají při výuce uvedené skutečnostikrajmotivace a aktivní zapojování žáků do výukyřízení třídy žákůvyučovací postupyPřesvědčit žáky, že mohou mít dobré výsledkyPomáhat žákům myslet kritickyPomoci Motivovat Dosáhnout žákům žáky, kteří uvědomit si, jakou má učení o školní pravidla ve hodnotunemají zájem prácitoho, aby žáci dodržovali vyrušování tříděMít pod kontrolou ve tříděUklidnit žáka, který vyrušuje nebo je hlučnýVyjasnit Poskytovat svá očekávání vysvětlení, třídě různé ohledně chování žákůalternativní Využívat ve Připravovat např. jsou-li žáci zmatenívyučovací podnětné metodyžákům otázkyVyužívat různé postupy žáků pomocí hodnocení digitálních výsledkůPodpořit vzdělávání technologiíhlavní město Praha73,2 %71,0 %63,9 %43,8 %84,7 %81,7 %81,8 %77,8 %90,8 %84,1 %80,3 %74,9 %58,7 %Středočeský kraj66,5 %64,5 %53,6 %38,2 %83,4 %79,8 %81,5 %77,7 %92,5 %86,4 %79,1 %75,9 %60,0 %Jihočeský kraj67,3 %64,7 %57,0 %37,7 %82,8 %87,5 %80,8 %76,7 %92,6 %86,6 %79,6 %78,9 %68,0 %Plzeňský kraj66,8 %63,0 %59,7 %39,0 %75,5 %81,6 %82,3 %79,5 %90,6 %83,6 %75,3 %82,1 %63,8 %Karlovarský kraj71,7 %80,2 %67,0 %44,7 %93,4 %86,3 %90,2 %81,3 %91,4 %81,1 %83,4 %71,2 %59,3 %Ústecký kraj68,3 %64,7 %59,8 %44,7 %86,2 %85,8 %87,0 %79,8 %89,8 %82,0 %78,6 %79,6 %58,6 %Liberecký kraj62,2 %66,1 %53,0 %39,0 %83,6 %83,7 %79,0 %75,4 %86,0 %77,9 %79,7 %73,1 %62,3 %Královéhradecký kraj64,0 %55,6 %44,7 %34,8 %81,9 %80,9 %81,3 %78,0 %89,2 %79,4 %70,5 %74,9 %64,9 %Pardubický kraj67,3 %66,6 %47,6 %38,1 %79,4 %80,9 %81,8 %77,1 %90,5 %83,4 %75,9 %66,3 %60,8 %Kraj Vysočina70,2 %65,7 %50,6 %36,5 %89,8 %86,6 %86,0 %86,3 %90,2 %84,7 %79,8 %77,5 %71,8 %Jihomoravský kraj69,0 %64,1 %52,9 %39,8 %82,9 %81,2 %84,7 %77,2 %90,1 %86,4 %76,2 %74,0 %59,7 %Olomoucký kraj69,2 %64,8 %57,7 %33,5 %76,8 %81,1 %78,6 %75,5 %91,6 %89,3 %83,6 %71,9 %64,0 %Zlínský kraj70,5 %69,3 %65,3 %47,3 %92,0 %86,7 %90,8 %87,1 %92,8 %87,2 %84,6 %81,4 %69,9 %Moravskoslezský kraj65,5 %60,6 %54,7 %43,4 %86,4 %88,1 %84,3 %80,1 %91,1 %86,2 %81,1 %76,3 %68,0 %celá ČR68,0 %65,8 %56,3 %40,0 %84,2 %83,7 %83,6 %79,2 %90,7 %84,2 %79,1 %75,6 %63,6 %Zdroj: ČŠI, mezinárodní šetření