| Zpráva – Kraj Vysočina || 41 |4 FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYPedagogické vedení školyProfesní rozvojředitelů a učitelůBezpečnéa spolupracujícíprostředíDůraz navzdělávacívýsledkya podpora žákůKvalitaa pracovnípodmínky učitelůVýsledky žáků v Kraji Vysočina zhruba z poloviny ovlivňuje socioekonomický status žáka. Nižší hodnoty souvisí s obecní strukturou Kraje Vysočina, pro kterou je charakteristický vysoký počet obcí s malým počtem obyvatel. Jedná se o strukturální faktor, který nelze přímo krajskou politikou ovlivnit. Při tvorbě vzdělávací politiky na úrovni kraje je nutné tyto nepříznivé strukturální podmínky přímo zohlednit. Je nutné podpořit osobní a profesní rozvoj učitelů a ředitelů, kteří budou dobře připraveni na negativní faktory, jež se mohou v některých školách vyskytovat. Dále je důležité se věnovat i práci s rodiči a podporovat předškolní vzdělávání.