| Zpráva – Kraj Vysočina || 18 |1.3 Výsledky vzdělávání ve SŠ 1.3.1 Výsledky maturitních zkoušekPodobně dobrých výsledků jako v případě přijímacích zkoušek na střední školy dosahují žáci v Kraji Vysočina rovněž u zkoušek maturitních. To je znatelné z grafu porovnávajícího hrubou neúspěšnost žáků u maturit v roce 2018. Hrubá neúspěšnost je ukazatel vypovídající o tom, jaký podíl žáků z cel-kem přihlášených u zkoušky neuspěl anebo zkoušku vůbec nekonal. Uvedený graf konkrétně ukazuje jak celkovou hrubou neúspěšnost žáků v krajském srovnání, tak hrubou neúspěšnost žáků v členění podle zřizovatelů škol. Průměr za kraj je značen ve sloupci, průměry dle zřizovatelů škol pak bodovým odhadem. Vysočina je krajem s celkově druhou nejnižší hodnotou a rovněž nejnižší hodnotou v rámci soukromých škol. Hrubá neúspěšnost žáků u maturitní zkoušky 2018 (po podzimním zkušebním období; v %)05101520253035celkemve ejnéřsoukromécírkevní1.3.2 Podíly žáků s výbornými výsledky v národním testování gramotnostíVýsledky žáků středních škol v národním testování byly sledovány třemi typy testovaných gramotnos-tí, pro které bylo vytvořeno krajské srovnání. Jednalo se o výsledky testů z mediální gramotnosti (2017) pro 2. ročník SŠ, sociální gramotnosti (2017) pro 2. ročník SŠ a informační gramotnosti (2018) pro 3. ročník SŠ. Graf zobrazuje podíly žáků, kteří dosáhli výborného výsledku (nad 80 %).Z testovaných žáků Kraje Vysočina dosáhlo výborného výsledku 14,3 % žáků v testu informační gra-motnosti. V testu sociální gramotnosti 4,4 %. V testu mediální gramotnosti pak výborného výsledku dosáhlo pouze 0,5 % testovaných žáků. Ve srovnání s procentuálním zastoupením žáků dosahujících výborných testových výsledků v ostatních krajích se jedná o obecně průměrný výsledek.