| Zpráva – Kraj Vysočina || 15 |1.2.4 Podíly žáků s výbornými výsledky Podobně jako v případě mezinárodních šetření je vhodné se podívat na určité gramotnostní kategorie i v rámci výběrového zjišťování výsledků žáků. V případě národního šetření byli žáci rozděleni do tří skupin podle toho, jestli jejich úspěšnost v testu náležela do intervalu do 20 % (slabý výsledek), 20–80 %, či nad 80 % (výborný výsledek). Podíly žáků 9. ročníku s výborným výsledkem v matematice, českém i anglickém jazyce v krajích zobrazuje následující graf. Z něj je patrné, že zatímco v matematice je Vyso-čina čtvrtým krajem s nejvyšším podílem žáků s výborným výsledkem, v anglickém jazyce je naopak čtvrtým nejhorším.Podíly žáků s výborným výsledkem – Výběrové zjišťování výsledků žáků 9. ročníku39,336,542,839,938,140,440,740,143,135,038,843,345,565,313,214,319,822,924,82120,722,424,822,424,32627,432,644,47,17,17,37,88,38,58,99,61010,81117,201020304050607080Karlovarský krajÚstecký krajLiberecký krajKrálovéhradecký krajPlze ský krajňSt edo ský krajřčeMoravskoslezský krajJiho eský krajčOlomoucký krajPardubický krajKraj Vyso inačZlínský krajJihomoravský krajHlavní m sto PrahaěMČJAJZdroj: ČŠI, národní šetřeníNásledující tabulka zobrazuje podíly žáků, kteří v inspekčním testování dosáhli výborného výsledku (80 % a víc) ve veřejných a neveřejných školách v rámci jednotlivých krajů.